Hakkımda

Fotoğrafım

Deneyimlerim, üzüntülerim
, dileklerim burada sizlerle:) neşeli ol, hayatını yaşa;)

26 Eylül 2017 Salı

Onlarda-Bizde:)

   Selaaam son paylaşımım da kültür farklılığına değinmiştim, dün dedim ki neden bu konuda yazı yazmıyorum; ama tam yazacaktım ki telefonum donmaya başladı filan açılmadı bende el mahkum taptaze telefonumu garantiye yolladım, haha bi de yurt dışından getirtmiştim, isterse reklam olsun ama Apple'ın bu kurumsallığı, işini çözüvermesi olayı çok güzel!Arkadaşımın telefonunu aldım o da iPhone olduğundan aynen aktardım, bir iki aksaklık çıktı ilk kez whatsapp kurulamadı kişiler gitti filan bayağı uğraştırdı beni gece.7 senedir kullanıyorum sayısız aktarım yaptım hiç karşılaşmamıştım; aman olsun ya ne yapayım bir daha indiririm, ay bu telefon yazısı oluverdi sanki tamam hemen bırakıyorum.

   Kültür demiştim kültür farklılığı, önceki gün evde otururken birden gittim harici hafızayı getirdim eski fotoğraflara bakmaya başladım.Karşıma 2014 klasörlerim çıktı bir baktım Amerika!Ah Amerika ahhh.New York'u görmek istiyordum; ama kalacak yerim yoktu orada ve inanaılmaz pahalı aynı derece de güvensizdi, o yüzden Amerikalı bir arkadaşımda kalacaktım.Gideceğim gün annesi benim için yemek verecekmiş öyle söyledi.E şimdi burada ne beklersin, sofralar kurulur donatılır maa aile sofraya oturulur falan filan, dakika 1  gol 1 baknız.

Onların deyimiyle barbekü yapıldı, herkes tabağına masadakilerden aldı ve bahçeye dağıldı, enjoy!Ertesi gün yürüyüş yapmak için ormanımsı bir parka gittik,arkadaşımın da köpeği bizimle tabiki.Her yerde sadece insanlar için değil hayvanlar için de suluk vardı.
   Eskiden bu amerikalıları donuk suratsız zannederdim, lakin yürürken neredeyse herkesle selamlaşılıyor ve ayaküstü sohbet ediliyordu, kimse kimseye hooop ne baktın birader demiyordu, hatta bakınız bu ablamız böyle gezerek bronzlaşmaya çalışıyordu, göl deniz filan yoktu yani, kimse de laf atmadı benim gördüğüm kadarıyla.Biz de kısa etek giyince darp edilir, küfür edilir, üstüne haksız çıkarılır, aranıyor denilir, hatta bazı şehirlerde bayan otobüsü diye pembe otobüs seferi başlattılar, normale binene aranıyor muamelesi yapılmaya başlandı bile, tacize uğrayınca pembe otobüse binseydin derler artık, ha bi de 5 ten sonra da çalışmıyor o otobüsler haa, mesajı aldınız mı 5 ten sonra sokağa çıkmak yok kadınlar ona göre.
Bir akşam içecekleri yiyecekleri yüklendik gittik bir araziye marshmallow partisi yapıp ateşe doğru sohbetler ediyoruz:)
Hani bizde bisküvi arası lokum oluyor ya, onlarda da marshmallow ateşe tutulup eritiliyor biraz, bisküvi üzerine çikolata üzerine marshmallow ahanda parti.

Bu arada çok güzel bir akşamdı çünkü aranizinin her tarafını ateş böcekleri ışıl ışıl etmişti:)Ertesi gün tüm aile şarap tatmaya gittik mesela ve gittiğimiz her bir dükkandan en az bir kasa şarap alındı ki en az 10 yer dolaştık, o kadar şarabı ne yapıyorsnuz lan diye soramadım; çünkü bizim çay içtiğimiz gibi onlar keyiflik şarap içiyorlar.

Ama ne var arkadaşlar biliyor musunuz, biz orayı metropol hep bina olarak düşünüyoruz ya hani, yeşile o kadar saygıları var ki, şehir içinde bile mutlaka kocaman parkları var ve buna önem veriyorlar, bizim gibi otel dikmek adına ormanları yakıp yıkmıyorlar.
Dikkat ettiğim bir şey daha var, onlar da bayraklarını çok seviyorlar.Bazen yurtdşına gittiğimde buranın bayrağı nerede diye bakınıyorum; çünkü hiç bir yerde olmuyor; ama Amerikada nerede her yerde, evde mezarda bayrak var,ha bayraklarının deseninden şort yapıp giyiyorlar o bana doğru gelmşyor; ama bayrak sevgisi güzel bence, ben de bayrağımızı çok severim ne bileyim.
Görüyorsunuz mezarda her kişinin başucunda bayrak var.Oralarda Türk bayrağı görünce de pek bi sevindim:)

Ay biraz gezi yazısına dönmeye başladı sanki:)En iyisi burada bırakayım, görüyoruz işte her ülkenin her şehrin her ailenin kültürü farklı, saygı duymak lazım, duymayanlara bu fotoğrafı armağan edelim:)

Bir ara da Amerika gezi yazısı yazayım bari:) Hadeyin görüşürüük.

12 yorum :

  1. Enemm sen Amerikalarada mi gittin meltemmm 😁 abovvv neler neler yapmisin ne güzel gezmisiniz ne kadar sicak kanli insanmis onlarda. Ne güzel bir yazi oldu bu böyle. İphone dan girdin amerikadan ciktin 😁

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. yess gittim geri geldim malesef :s valla ben buzhane sanıyordum onları gidip görene kadar, peşin hükümlü olmamak lazımmış.valla öyle oldu ya telefondan giridim gelişme ayrı sonuç daha ayrı oldu :D

      Sil
  2. " ben Amerikadayken ..." yazılarından isteriz artık bol bol ;)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. :) 3 sene geçti üzerinden ama yazarim bir ara

      Sil
  3. Hiiii, bizde öyle bikiniyle ormanda yürüyeni görseler parça pinçik ederler:(((linç ederler:(kültür farkı gerçekten önemli bir konu, bayraklarına önem veriyorlar bakma sen sadece bizim 'çakma aydın' lar bayrak düşmanı, İsveç'te evlerin balkonlarında da hep bayrak görüyorum (gitmedim, internetteki bir sitede hep gözüme ilişti)
    Kal sağlıcakla...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. bayrak dediğin şey önemli bence çok, israilde hiç yoktu mesela

      Sil
  4. Gezi yazını bekliyorum. Kalemine sağlık :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. oo hoşgeldin, yazarım bir ara :)

      Sil
  5. Kültür ayrımlarını öteleyen dostça bir yazı olmuş.
    Konu insansa ön yargılı olmamak gerek. Sevgilerimle:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. teşekkür ederim:) insan insan anlaşılmıyor işte

      Sil
  6. Çok keyifli bir gezi olmuşa benziyor 😊 Farklı kültürleri tanımak çok hoş: )

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. tteşekkür ederim:) kesinlikle tavsiye ediyorum

      Sil