Hakkımda

Fotoğrafım

Deneyimlerim, üzüntülerim
, dileklerim burada sizlerle:) neşeli ol, hayatını yaşa;)

20 Eylül 2017 Çarşamba

Hayır Duası Şart

   Benim malım kıymetlidir sevgili arkadaşlar.Malıma zarar gelince çok üzülürüm, mesela hayvanın biri arabamı çizmiş, bariz çizmiş yani anahtarıyla dün, karşıma çıksa gözünü oyarım o derece yani.Şimdi anlatacaklarım da araba mevzusundan başlıyor.

   Geçen hafta ufak bir kaza atlattım, kazayı da ben yapmadım yalnız, yan tarafta oturuyordum.Bir şey olduğundan değil; ama korktum, üzüldüm.Bende pek bir şey yoktu; ama karşı tarafta az bir şey vardı.Kendisi de komşum.Ben üzüldüm; ama kendisi gayet güler yüzlüydü.Bir de şöyle  bir şey var, araç kendinin değil şirket aracı ve yeni.Bundan önce şirket ona başka bir araba vermıştı, başka bir komşumuzun kış günü kar lastiği olmadığı için arabası kaymış komşunun kapısını içeri göçerttiği gibi camını da paramparça etmişti.Bir iki ay önce de şimdiki sıfır aracı verdiler, o da işte bana denk geldi, acaba komşunun şirkette mi bir uğursuzluk var?Bi okuyup üflesinler bence.Neyse işte sözleştik, bir saat sonra çalıştığı yere gidecektim orada halledecektik kendi aramızda, yanımda para olmadığı için bankamatiğe gittim bu seferde kartımı yuttu makine aaa bu ne ya diye çemkirdim, ne lanet bir gün.Yetkiliye haber verdim de geri alabildim kartımı.Komşunun iş yerini bilmiyorum, konum attırdım navigasyonun gerizekalılığı tuttu sanki, tepeler aştım resmen bulabilmek için.

  En sonunda konuştuk anlaştık filan ofisime döneyim dedim, tam yol ayrımına girdim neyse ya fabrikaya gideyim dedim arabayı çevirdim, yaşlı bi amca bana el etti yol ortasında.Allahımm yoksa derviş mi, o kadar aksilik üzerine, hayır duası da lazım heee.Durdum elinde kocaman bir hortum rulosu vardı, kızım beni alır mısın dedi, tabi amca dedim, yerleştirdim eşyasını bagaja ,bindi arabaya. Benim fabrikada şehir dışında en fazla oraya kadardır diye düşündüm, nereye gidiyorsun amca dedim, bir yer söyledi ahaa dedim napcam şimdi gidiş geliş yaklaşık 40 dakika sürer.Neyse dedim yapacak bir şey yok aldım artık 84 yaşında adam.Amca dedim nasıl geldin, otobüs yok mu sizin oraya, var diyor akşam 7 de, daha saatin 1i bile değildi, yoook artık bee bu ne.Amca da çok yol gittiğimden rahatsız oldu heralde kızım ben burada ineyim yavaş yavaş yürürüm geldik zaten dedi, yok ya dedim geldik o kadar eve kadar götüreyim, bu cümleyi kurduktan sonra araba ile olmama rağmen 10 dakika yol gittim, amca o yaşlı haliyle nasıl yüreyecekti ne kadar sürecekti bilmem.Amcayı bıraktım eşi çıktı kapıya karı koca bana nasıl güzel dualar ediyorlar, bir de illa bir şeyler ye iç diyorlar, yok diyorum işe gitmem lazım, saat olmuş 1 ben daha işe gidememişim,
o kadar mutlu oldum ki aslında böyle küçük iyilikler de mutlu ediyor bir kez daha gördüm.

   Olanları anlatıyorum fabrikada sen deli misin diyorlar niye alıyorsun arabana ya sana bir şey yapsaydı.Ne kadar üzücü bir durum değil mi, başına bir iş gelecek diye iyilik yapmaya bile çekiniyor insan.Ben durdum çünkü amca çok yaşlıydı ve elleri dolu olduğundan zor yürüyordu, genç olsa ben de alamazdım; çünkü korkardım, bana bir şey yapar mı diye, kadın olsun erkek olsun farketmezdi yani.Eskileri düşündüm, yaşadığım yeri, okula hiç yürümezdim; çünkü mutlaka biri durur alırdı arabaya, tabi tanırdım bi de hepsini, hiç korkmaz aksine mutlu olurdum, şimdiyse görüyorsunuz işte.Son söze geliyorum sakınılan göze çöp batarmış, ben sakınmıyorum; ama emek ettim, her şeyimden kıstım helal kazancımla araba aldım, hayvanın birinin gelip arabamı çizmiş olması sinirlerimi hoplattı, helal etmiyorum, keyfi yaptığı o şey ondan çıkacak biliyorum, Allah'a havale ettim her zaman en iyisi bu.Sendromsuz haftalar :)



 

19 yorum :

  1. Geçmiş olsun :( araban mı var derdin var.. Bence de eden bulur deyip geçmek en iyisi...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. teşekkür ederim, yapabileceğim bir şey yok kazalar normaldir; ama bilerek yapmak başka bir şey, onun bi yerinden çıkacak eminim

      Sil
  2. Yaşlı amcanın ve karısının hayır duasını almışsın çok iyi. Ya bazen öyle oluyor aksilikler peşpeşe geliyor:( Araban için geçmiş olsun, çocuklar yapmıştır ya da tinerci filandır, oturduğun sokaktaysa belki seni kıskanan birinin işi de olabilir.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. evet peş peşe geldi mi çok daha can sıkıyor. teşekkür ederim Müjde ablacımm sitede oturuyorum ben ve çocuk olmadığına eminim, anahtarla yapılmış

      Sil
  3. Bazen her şey üst üste gelir :( Geçmiş olsun canım benim :)

    YanıtlaSil
  4. Son paragraf günün özeti olmuş. Eskiden insanlar birbirine güvenir ve yardım ederdi. O günlerin bir daha gelemeyecek olması, asıl üzülecek şey. Bence de iyi yapmışsınız yaşlı bir insana yardım ederek. Hiç kimseye güvenmeden nasıl yaşayacağız ki? Bir yerden sonra mutlaka iyiliklere dönüş yapmamız şart. Bu arada çok geçmiş olsun...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. kimseye güvenmemeliyiz öyle diyorlar; ama insan güvnmeden nasıl yaşar bilemiyorum.çok üzücü malesef, teşekkür ederim ayrıca

      Sil
  5. Yurdum insanında bu araba çizme işini hobi edinenler var. Hatta sırf bu yüzden ev bakarken baktığım ilk şey kapalı garaj. İnsan bir şeyin yanlış olduğunu en iyi kendisine yapıldığında anlarmış. Kendileride yaşarlar illa.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. benimki site zaten o yüzden sokakta durmuyor, bazı insanlar kapalı garajda da yapıyor malesef, bazıları hasetinden bazıları eğlencesine, ne eğlenceyse artık.valla kendisi de yaşasın

      Sil
  6. Gelmiş geçmiş olsun Meltem. Sana nazar mı değdi? :)

    Güldüm, çünkü kazayı bile senden okurken gülümsememek elde değil.

    Çizenler, tekme atanlar... Kişilik bozuklukları... İstenmeyen şeyler. Zarar; ama en önemlisi senin sağlığın. Neyse ki o iyi.

    Hayır duası şart :) O zaman;
    "Allah iyiler ile karşılaştırsın. Kaza bela vermesin.

    İyi mi? :)))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. he yaa çabuk nazara glirim ben, yıldızım düşüktür, yıldızname baktırmışlığı var da annemin ben için :D gül çünkü komikti aslında, üzüldüm komşuya :) bak şimdi sağlık dedin, aklıma üniversite geldi, 4 sene boyunca her dönem bir sınavda mutlaka sağlığın tanımı sorulurdu; ama dünya sağlık örgütüne göre o da diyordu ki, sağlık yalnız hastalık ve sakatlığın olmayışı değil, kişinin beden ruh ve sosyal yönden tam bir iyilik halinde olmasıdır.şükür fiziksel yok lakin ruh için bir şey diyemiciiim.

      bak ben bu duayı çok severim ALLAH İYİLER İLE KARŞILAŞTIRSIN.O kadar güzel bir dua kii, çok sevdim

      Sil
  7. Canmm cok gecmis olsun. Böyle durduj yere olunca insan iki kati sinir oluyor dimiii ne istiyon yani belanimii.

    Neyse Allahtan kimseye bise olmamis .bende güvenip alamazdim :( bazen yolda g9rüyorum teyze yada amca verin ben tasiyayim diyorum. Kimse bana güvenmiyor 😁 acik sacik olunca kaplacci hissi uyandiriyorum sanirim. Oysa sadece iyilik yapmak istiyorum. Ama onlarda hakli. O kadar it ve ugursuz var ki

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. teşekkür ederim Özleemtoş,valla da sinir olunuyor.Aynen kimseye bir şey olmadı.Ya aslında haklı insanlar korkuyorlar, ben bir kez yokuş yukarı giderken durmuştum, küçük çocuklar sırtlarıında okul çantalaryla eve gidiyorlardı, ben durunca korktular o zaman kendimi çok kötü hissetmiştim, yaaa benden korkuyorlar diye.kapalılıkla ilgisi yok bunu anlatablsek insanlara, eski çalıştığım yerde sürekli param çalınıyordu, bi düzenekle kim olduğunu açığa çıkarttım, çaycımızdı, üstelik kapalı.İnsanlar biri kapalı ise sanki iyilik timsali olduğunu düşünür oldu, biz açıklar da cehennemlik le havle

      Sil
  8. Meltem kızım. Gerçekten zorlu bir gün geçirmişsin. O amca bence seni ilerde olabileceklerden korumuş. Dilerim böyle terslikler yaşamazsın bir daha yavrum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. bence de hiçbir iyilik karşılıksız kalmaz.bir gün amerikalının birine yardım etmiştim istanbulda, gün geldi ben amerikaya gittim o bana yardm etti evinde kaldım :D teşekkür ederm Ece ablam

      Sil
  9. Çok geçmiş olsun canım.Bazen herşey dediğin gibi üst üste geliyor.
    Hayır duası çok önemli.Herzaman yararını görürsün.
    Sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. çook teşekkür ederim canımcım, Allah hepimize versin o dualardan çokça amin

      Sil
  10. Dedemizin ve ninemizin duası size yeter :)

    YanıtlaSil