Hakkımda

Fotoğrafım

Deneyimlerim, üzüntülerim
, dileklerim burada sizlerle:) neşeli ol, hayatını yaşa;)

23 Eylül 2017 Cumartesi

Gııybeeet

  Nur (24/15) “Çünkü siz bu iftirayı, dilden dile birbirinize aktarıyor, hakkında bilgi sahibi olmadığınız şeyi ağızlarınızda geveleyip duruyorsunuz. Bunun önemsiz olduğunu sanıyorsunuz. Halbuki bu, Allah katında çok büyük (bir suç) tur.”

Ey iman edenler, zandan çok kaçının; çünkü zannın bir kısmı günahtır. Tecessüs etmeyin (birbirinizin gizli yönlerini araştırmayın). Kiminiz kiminizin gıybetini yapmasın (arkasından çekiştirmesin.) Sizden biriniz, ölü kardeşinin etini yemeyi sever mi? İşte, bundan tiksindiniz. Allah’tan korkup-sakının. Şüphesiz Allah, tevbeleri kabul edendir, çok esirgeyendir.” (Hucurat Suresi, 12)


 Eveeet anlayacağınız üzere bugünkü konumuz gıybet!Hani günlerde sohbetlerde, komşuda sokakta, her durumda yapılıp çoğu kişinin vazgeçemediği o illet hastalık var ya hani, o.

   Şüphesiz ki hiç birimiz günahsız değiliz.Tabiki ben de dahilim buna, lütfen ya:)Günahlarım, üstüne zırlamalarım hatta tövbe edip bir daha yapmışlığım da var yani.Gururlanmıyorum şuan yazarken; ama insanız işte ne yapalım.Hayat uzun bir yol, sınavlarla dolu bazılarını geçip bazılarındansa kalıyoruz.Hepimiz yanlışlara düşüyoruz, öğreniyoruz büyüyoruz.Kim kimi yargılayabilir ki, yani bu hakka kim sahip,HİÇKİMSE!Evet hiçkimsenin başkasını yargılamaya hakkı yok; ama herkes konuşurken bay ve bayan mükemmel, hele kalabalıkta kınadıklarını tenhada yapmaları yokmu ay Allahım öldürüyor beni.

   Önceleri inanılmaz takar, kendimi mutsuz eder ağlar dururdum.Özellikle İnegöl'e geldikten sonra çok karşılaştım.Konuşup muhattap olduğum çoğu kişi için şimdilerde keşke hiç konuşmasaymışım diyorum.Yapımdan kaynaklı sıcakkanlı bir insanım, konuşurken el kol hareketlerimi jest ve mimiklerimi çok kullanırım, biraz da ailemin beni cesur yetiştirmesinden kaynaklı her ortamda kendime söz hakkı yaratırım, cinsiyetçi gözlerim yoktur, yani yokTU.Konuşurken karşımdakine 'erkek' gözü ile bakmam.Sırf bu sebepler bile gıybet dönmesine yetti, yani bana göre gayet normal olan şeyler burada karşıma ayıp diye çıktı.Uyarıldım; ama bana saçma geliyordu, yok yaa abartıyorsun; ama o benim babam yaşında, ay çok iyi bir kadın dedim durdum, iyi halt ettim.Düşünüyorum farklı bir ülkeden de gelmedim yani, ha gıybet Hatayda yok mu orada da var tabi; ama neden yani neden, bu insanlar bu kadar mı işsiz ya da ah almaktan hiç mi korkmuyorlar, kimse kendi hayatını sorgulamıyor mu ne yani.

   Uzun zamandır bu tip muhabbetlere dahil olmamak için uzak duruyorum insanlardan.Bir arkadaş grubum var onlar dışında kimse ile muhattap olmuyorum pek, hayır yabani filan değilim, çok taktığımdan da değil, sonuçta o insanlar benim karnımı doyurmuyor, ailem değiller sadece ne oldu muhabbeti kestim ya da minimuma indirdim diyelim.Aşık Veysel çok güzel bir şey demiş  bununla ilgili 'inan kastım sana değil, cahille muhabbeti kestim' diye, ne güzel demiş değil mi.İnanın kafam daha rahat benim, kimse ile ilgili bir şey duymuyorum, benim arkamdan söylenenler bana gelmiyor, kulak kapatıyorum diye yapılmıyor demiyorum; ama ne yapayım yani engellenemiyor, bari benden uzakta olsun,ha bir de şeye hastayım, Melteem seninle ilgili şunu şunu dediler, eee o arada sen ne yaptın, sustun dinledin mi ya da söylenmesine izin mi verdin, o zaman senin de bir farkın yok onlardan benim, için.Bir kere eğer bunu size söyleyebiliyorsa eğer samimiyetine güvenmeyin, sizi destekliyor olsa konuşulmasına izin vermez, hatta bir şey dyim mi o da katılmıştır  gıybete, yani gelip size anlattığı için ayy canım arkadaşıımmm demeyin oki,?

   Aaa durun durun gitmeyin son tespiti de söyliyim.Arkanızdan laf döndürüp sizi sürekli eleştirenler varya hani, içten içe aslında fırsatı olsa sizin gibi olmak isteyenlerdir.Tamam o kadardı şimdi dağılabilirsiniz.

  ya İrem Derici Gıybet şarkısını çok güzel söylemiş bence; ama sadece onun olduğu video bulamadım :S O yüzden zaman varsa dinleyin izleyin işte tüm performansını, çüss



14 yorum :

  1. Dedikodu yapmayan bir kisi varmidir acabaaa hic sanmam 😁 ama namusla ilgili yapilanlari pek sevmem. Hatta hic sevmem. Ben cevremde bu tarz syler olmuyor sanirdim. Taki eski mahallede komsumuzu görene kadar. Gözmle görmesem inanmicam ha o derece. 😁 Ama bizi ilgilendirmez. Hele olmayan birseyi söylemek en kötüsü Allah korusun.

    Sen hala ordamisin mösyööö sallamadin mi hala o budalaları 😁 firlat çöpe gitsin sekerim deymedikleri belli. 250 gram zekayla anca iftira atilir zaten 😁 fesatliklarindan oluyodur o. Ama cinsiyetci konusmalar oldugu dogru hatta bende erkeklerle pek konusmam. Hemen yanlis anliyolar be ya agzini burnunu kirasim gelir. Gerek yok simdi bunlara en iyisi konusmamak 😁

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. işim gereği konuşuyorum, müşterilerimin neredeyse tamamaı erkek,ne bileyim biz mahallece toplanır oturur muhabbet eder denize giderdik kızlı erkekli o yüzden normal geliyor; ama ben de en aza indirgemeye çalışırdım

      Sil
    2. İs geregi bende konusuydum ya ama yanlis anlayanlarda oluyodu aninda birakip gidiyodum :) kendini bilmeyenlerle ugrasilmiyo

      Sil
    3. benim müşteriler yabancı kültürler değişik, mesela yurt dışında birine merhaba bugün ne kadar güzzelsiniz dendiğinde teşekkür ediyorlar gülümseyip sohbet ediyorlar, e burada da yapmaya çalışıyorlar, toooossss duvar

      Sil
    4. Asosyal olmamdan hiç şikayetçi değilim. Bir iki arkadaşım olsun dedim bir ara, derhal dedikodu muhabbeti başladı, tak diye kestim. Mesela bulunduğum yer havuzlu bir yazlık site. Biz de havuza ilk gözden bakan yerdeyiz. Ay kadınlar bütün yaz sürekli dedikodu yaptılar. Hele beni bir merak ettiler ama asla yüz vermedim. Zaten yan komşunun sesini hep duyuyor, konuşulanları biliyordum. Yani rezil ettiler bu yazı bize. Üzülme Meltem kızım. Dediğin gibi her şey dedikodu konusu olabiliyor. Olmasa da yaratır onlar. Sevgilerimle kızım :)

      Sil
    5. :) ya dedikodudan keyif alıyorlar, biz mesela birbirimizi konuşuruz, aşkalarını konuşmayı sevmyorum, bi ara annemle konuşuyoruz, hiç diyo sormuyosun kimseyi, sormam dedim banane, ha yani onlar da beni sormasın diyosun dedi, aynen öyle dedim.

      Sil
  2. Herkesi kendin bilmenin neresi yanlış ki. İyi niyeti suistimal eyleyenler düşünsünler. Gıybet etmek isteyen etsin de. Ellerine ne geçecekse, değer verilmeyen insanlara fazla da takmamak gerek. Kimse dünyanın merkezi değil, olmuyorsa da olmasın:

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. suistimal etmeyen o kadar az kişi kaldı ki ne desem bilemiyorum artık, ara ara geliyorlar bana

      Sil
  3. Zaten konunun cevabını bulmuşun :)

    YanıtlaSil
  4. Cinsiyet ayrımcılığı doğru değil. Aslında hiç bir ayrımcılık iyi değil. Her cinsin, ırkın, dinin, sarışının, esmerin artık aklınıza ne gelirse... İyisi var kötüsü var. Dedikoduyu boş insanlar yapar. Yapacak, üretecek bir şeyi olmayanlar. Boş insanlardan uzak durduğunuzda konular değişir. İşten, sanattan, kitaptan söz edersiniz. Bence dinle de ilgisi yok erdem sahibi insan olmanın. Ha böyle olmayı din de emreder o ayrı. Ahlaklı olmak için "insan" olmak gerek. Sevap kazanmak, cennete girmek yani bir karşılık için gıybetten kaçınmak bana yine de hafif geliyor.

    En güzel yolu kendi bulur insan. Kadın erkek demeden çevrenizi iyi insanlar donatsın. Sayıları az da olsa yeter onlar size. İş ilişkileri ya da mecburen girdiğiniz bazı ortamlarda gördüğünüz yamuk insanlar ne kadar yüzlerini gizleseler de siz onları iyi bilirsiniz. Dost değildir onlar size. Siz de gülün ve arkanızı dönün.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. anlatamıyorsun insanlara, mesela bir kız ile bir erkeğin iyi arkadaş olabileceğini çoğu kimse anlamıyr.ayırımdan nefret ediyorum, her cinsin iyisi kötüsü mvcut.insanlık başka bir şey.Allah hepimizi iyilerle karşılaştırsın, bizi mutlu edenlerle

      Sil
  5. Dedikoducular ah ah.. :))
    Bu arada ben de beklerim sayfama! :) ;)

    YanıtlaSil