Hakkımda

Fotoğrafım

Deneyimlerim, üzüntülerim
, dileklerim burada sizlerle:) neşeli ol, hayatını yaşa;)

4 Mayıs 2017 Perşembe

Hurdacıı

   Hurdacııı, hurdaa diye bağıran birinin sesiyle uyandım uykumdan.Rüyada gibiydim; çünkü uzun zamandır hurdacı görmemiştim bizim oralarda ya da gördüm de dikkatimi çekmedi ta ki hurdacıı diye sesleri duyana kadar.

   Uykulu olduğumdan eskiye dönmem zor olmadı, canlandı hemen zihnimde.Çocuktuk sokaklarda oynuyorduk arkadaşlarla, bizim mahallede kız çocuğu yoktu, bir ben bir de amcamın kızı Seçil, o daha narin olduğundan evde annesinin dibinde oynarken ben erkek çocuklarıyla top oynardım; ama o zamanlar en popüler oyunumuz 'eller' idi.2 gruba ayrılırdık, birinci grup gözlerini kapatır 2. grup ise saklanırdı,100 e kadar saydıktan sonra 1. grupta saklanırdı.Hepimizin boncuklu silahları vardı, birbirimizi vurup eller diye bağırdığımızda vurulan elenirdi, yani zamane paintball'u.Paintballda üstün renklenmezse vurulmuş sayılmıyorsun o yüzden çirkefe yatamıyorsun; ama biz çok fena yatardık, hayır vurmadın ya da ilk ben gördüm diye.Oyunumuz birden hurdacııı sesi ile bozulurdu; çünkü biz evlerimizin etrafında ne kadar eski ve hurda şey varsa toplar hurdacı ya da eskici her neyse onlara satardık.Bazen karşılığında leğen verirdi, bazen de sakız şeker, hiçbirimizin buna ihtiyacı yoktu; ama ticaret yaptığımızı düşündüğümüzden sanırım, inanılmaz keyif alırdık, hatta eski olmayan şeyleri bile veriyorduk eski diye, mesela çamaşır sepeti görürdük komşunun evinin yakınlarında onu da alır satardık, karşılığında daha küçük şeyler vermelerine rağmen, öyle ki kuzenim Seçil bile ortak olurdu bize.

   Gülümsedim, geçmişe gitmem bu kadar kısa sürdü işte.Düşündüm sonra, kurtulmak istediğimiz şeyleri hurda diye nasıl ayırıp kurtulmak istediğimizi, belki de hala iş görürdü; ama biz kurtulmak adına hemen kapının önüne koyardık.Duygusal yönü % 95 işleyen ben hemen neden duygularımızı da hurdaya çıkarıp satamıyoruz diye bir düşündüm.Ne dersiniz güzel olmaz mıydı, düşler veya kırık kalpler hurdacısı :)

Eskiler demişken bu şarkıyı çok dinler ve gülümserdim, umarım sizi de gülümsetebilir.



4 yorum :

  1. Değişik fikir :)
    Şarkıyı değil de söyleyenin sesini beğenmişimdir :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bence kıymeti bilmeyen sanatçılarımızdan, ben mesela Selami Şahin ile söylediği şarkoya bayılıyorum, ben bir tek adam sevdim o da sensin o da sensin, ben bir tek sende yandım delilendim alevlendim...

      Sil
  2. Çocukken az peşinden Koşma dık 😊biz oralarda da eskici diye bağırıyordular bizim mahallede halen geçer arada hurdacılar 😊😁 şarkıda güzel dilerim her şey güzel gönlünce olur sevgiler 😊

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kırık kalpler hurdacısı istiyoruz:) umarım hepimizin hakkında hayırlısı olur

      Sil