Hakkımda

Fotoğrafım

Deneyimlerim, üzüntülerim
, dileklerim burada sizlerle:) neşeli ol, hayatını yaşa;)

18 Nisan 2017 Salı

Kız Gibi

     Küçücük omuzlarında koca dünyalar taşıyan varlıklarız biz kadınlar.Çok şey söylemek yazmak istedim; ama sevgili Feyza Altun'un konuşmasını dinledikten sonra ne desem onun tekrarı olacağını düşündüm o yüzden olduğu gibi size aktarmak istedim.


 
   O kadar güzel anlatmış ki her şeyi,kadın olduğumuz için utanmamızı istiyorlar resmen.Ben bir kadınım, yarım ya da eksik değilim.Ben bir kadınım, 'karı gibi ağlama' diye birbirinizi aşağıladığınız o cümledeki karıyım, 'oldu olacak bir de etek giy' diye kıyafetimizi bile adeta bir hakaret malzemesi yaptığınız cümledeki o eteği giyenim.Karnından sıpayı eksik etmeyeceksin dediğiniz sıpayı gururla taşıyan, bir aracı olan bedenimi kullanarak dünyaya gelişine kapı aralayanım.Ve BEN, sırtından sopayı eksik etmeyeceksin cümlesindeki o sopayı münasip biçimde size iade etmek için gelmiş bir kadınım.BEN KADINIM ve Allah'a beni kadın olarak yarattığı için teşekkür ederim.

    Kız gibi oynama diyerek kadınları ezmeye, adam gibi oyna diyerek erkekleri yüceltmeyi ilke edinmiş olanlara acıyorum ve gülüyorum.Bakın ne diyor Nil, KIZ GİBİ YAP OL KAHRAMAN!




12 yorum :

  1. Çocukluk hatta bebeklikten itibaren pembe, mavi olarak ayrılıyoruz:)))oyuncaklarla ayrışıyoruz kızlar bebek, mutfak eşyaları, oğlanlar tabanca, kamyon, robot...sanırım yüzyıllar (zaten Feyza hanım da demiş) geçecek..hani bir gün gelip ev işleri için robotlar filan yaygınlaşırsa kadınlar ev işlerinden kurtulurlar ama bir de şöyle bir tuhaf durum var mesela ben ev işine, temizliğe takıntılıyım, illa temiz olacak her yer, yeğen oğluşum tam tersi pasaklı mı pasaklı, yatağını bile yapmıyor, acaba genlerimizde de mi bir fark var?:)))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Müjde ablacım bir fark yok, sadece eğitim süreci ile alakalı.Şöyle anlatayım benim erkek kardeşim üniversiteyi başka bir şehirde okudu, annem yoktu orada, çocuk yemeğini de kendi yaptı temizliğini de yatağını da kendi topladı; ama ben Hatay'a gittiğimde sabah annemle kahvaltıya bir yere gidiyoruz mesela 11 oluyır hadi gidelim diyor, niye diye soruyorm kardeşin uyanmıştır kahvaltısını hazırlayalım diyor, nasıl kızıyorum, yavaş yavaş o da değişmeye erkek kardeşime iş bırakmaya başladı; ama hala yatağını annem topluyor.

      Türk milleti 'pipi' takıntılı, varsa eğer her şey sensin sanki, göster pipini amcalarına diyerek, hatta kesimini şölenlerle kutlayan bir milletiz,ne diyorlar erkek adam oldu.peki kızlar ilk adet olduklarında yani kadınlığa ilk adımlarını attıklarında neden utanıp sıkılıp saklanıyorlar? ne diyor Feyza erkeğe hep seviştin mi diye soruyorlar, kıza ise aman kızım yapma diyorlar, yahu bu erkekler kimle sevişiyor o zaman:) ayırım aile içinde bile var her yerde olduğu gibi.Sırf kadın olduğumuz için çoğu alandan elimizi çekmemizi bekliyorlar; ama daha çok beklerler, kimler çekilsin biliyor musun yani hangi kadınlar çekilsin istiyorum, şeriat isteyenler, buradan lafımı da giydireyim, şeriat isteyen kadınlar çeksin elini ayağını her yerden biz de rahat edelim.

      Onur, haysiyet sadece erkeklerde yok bunu bir anlasınlar ve kendilerini bizden üstün görmekten vazgeçmesinler, onlar sevişti diye gerçek erkek olurken bizler seviştik diye orospu olmuyoruz, bunu da anlasınlar anlamıyorlarsa eğer bir taraflarına soksunlar

      Sil
    2. Maalesef öyle Meltem'ciğim, kardeşin yine iyiymiş, benim oğlan (yeğenim)da İstanbul'da yurtta kaldı, yurt müdürü bile pasaklılığından şikayet etmiş:))gülme işareti koydum ama utandırıcı bir şey aslında:( demek ki, bu bizimkine özgü bir şey:( hele o sevişme, adet konusu hakikaten içinden çıkamadığım bir konu, ben de gençken hep utandım:( şöyle düşünüyorum saklamayacağım yani tanrı bile kadınlara resmen haksızlık etmiş, reva mı bu? Sancısı, ağrısı, çekilir çile değil, ben o kadar nefret ediyordum ki, bir menopoza girsem diye dua ede, ede 40'a doğru menopoza girdim inanır mısın? Sevişme konusunda da yine tüm yük kadının, yani kadın sevişince hamile kalıyor erkek kalmıyor, ha diyeceksin onlar da bilinçli olsun, işte önlemini alsın aman valla kızım olsa evlenmeden sevişsin istemem - geri kafa diyeceksin- çünkü duyuyorum 20 yıllık evliler "istemiyorduk, korunuyorduk ama kazara hamile kaldım" diyorlar e düşün şimdi 18 yaşında kızın, 20 yıllık evli kadının başına geldiği gibi korunsa da hamile kalsa sevişti diye ne olacak şimdi? Yani kimisi diyor ki, "aman ne olur aldırırım olur biter." E o kolay mı? Yani ya geç kalsa, farketmese hamileliğini? İstemediği bir bebeği olacak, belki kötü bir anne olacak, ya da geç kalsa da yasa dışı filan kürtaj yaparken ölecek:( yahut ne bileyim yani minicik de olsa fasulye kadar da olsa bir 'can' ı öldürmek bana hiç doğru gelmiyor, sokaktaki kedilere bakan bir yaşlı kedici teyze olarak. Ha gerçekten çok iyi korunma yöntemleri bilen bir kızsa ona bir şey demiyorum sevişsin ama ya salak bir şeyse, hiç tedbir almadan sevişirse, ya da dediğim gibi 20 yıllık evliler bile aa nasıl oldu anlamadım hamile kaldım diyor...yani kadın olmak hakikaten zor, bir eşitsizlik var..erkek böyle bir şey düşünmüyor ki, ona her şey rahat, her şey mühbah, her şey kolay, kız olunca dediğin gibi adı da orospuya çıkar...bu iş baştan yanlış, kadın cinsi adet görmeseydi, üreme de amip gibi olsaydı bak o zaman tam eşit olurduk:)))

      bilemiyorum kendimi ifade edebildim mi?

      Sil
    3. çocukluktan öğretilmeli temizliğin önemi hem kızlara hem erkeklere.bazen ince dokulu tişörtler giyiyorum, aa meltem sutyenin belli oluyor diyorlar, ee yani? o iz görünmese ben sutyen giymiyor mu oluyorum anlamadım, tenim bile gzükmüyor sadece iz ve ben neden bundan utanmak zorundayım, zihniyetler cidden çok farklı.

      korunmak başka bir olay, cem yılmaz diyorya eğitim şart :)bbak o konuda da sınırlanıyor kadınlar, sevişmesen kezban oluyorsun, sevişsen kaşar :) yani bu kadınlar ne yapsın, nasıl takdir edilsin, cidden her cümlesini o kadar sevdim ki Feyza hanımın.kürtajdan ben de hoşlanmıyorum; ama bireyin hazır olmadığı bir bebek düşüncesi de hoş değil, sağlıksız birey yetiştirmekten başka bir şeye yaramıyor ki çok az ihtimal d olsa korunsan bile hamile kalabiliyorsun.Amip gibi üremek çok mantılıymış :)

      kadınlar artık çalışma hayatında varlar, ev masraflarına yapılacak tüm masraflara ortaklar; ama eve geldiğinde çoğu erkek ortaklığını sergilemiyor, kadın ikinci işine devam ediyor evde.benim anlamadığım şeylerden biri şudur, KADINLIK GÖREVİ nedir bu kadınlık grevleri, çamaşır mı temizlik mi nedir yani.

      Biz kardeşimle aynı sene yerleştik üniversiteye, ilk benim kaydıma gittik; ama ben yurtları araştırmıştım çevreyi ayarlamıştım gittiğimizde hemen işlerimizi bitirdik ve kardeşimin okuyacağı şehre gittik, kardeşimin her şeyiyle o kadar ilgilleniyorlardı ki isyan ettim, bana bunu yapmadınız diye, babam o zaman bana dedi ki sen kendi başının çaresine bakabilirsin ben san güveniyorum; ama kardeşin öyle değil, bana inandı güvendi, demedi ki sen kızsın ne anlarsın, biz yapcaz edcez diye.Bizlere ikinci sınıf insan muamelesi yapılmasını asla kabul etmiyorum

      Sil
  2. Bende paylasmistim Feyza Altun un bu konuşmasini . Kesinlikle sizede Feyza Altun a da sonuna kadar katılıyorum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Feyza hanımı cidden takdir ediyorum, keşke söylediği her şeyi insanlara anlatabilsek tek tek

      Sil
    2. Te o kaa... Kadın olmazsa hayat durur!!!!

      Sil
    3. Anlatmak lazım hepsibe tek tek

      Sil
  3. Güzel anlatmış daha ne olsun Bol bol anlatıyor ama nafile bir çok olay askıda kalıyor maalesef güzel ülkemde

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. kesinlikle, çoğu zaman kendimi boşa kürek çekiyormuş gibi hissediyorum

      Sil
  4. Kadın olmanın zorlukları çok güzel anlatılmış.

    teşekkürler harika bir paylaşım

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. evet Feyza hanımın diline sağlık

      Sil