Hakkımda

Fotoğrafım

Deneyimlerim, üzüntülerim
, dileklerim burada sizlerle:) neşeli ol, hayatını yaşa;)

7 Nisan 2017 Cuma

İsrail-Filistin Güncesi-1

   Merhaba arkadaşlar bugün size İsrail-Filistin serüvenimi anlatacağım.İsrail vize isteyen bir ülke.Ben ve başka firmadan bir arkadaşım beraber planladık seyahati.Öncelikle müşterilerimden birinden(en güçlü olanı olsun diye dikkat ettim) davetiye istedik, ticari davetiye tabi.Davetiyelerimiz gelir gelmez pasaportlarımızla beraber bir turizm acentasına teslim ettik, geri kalan işlerle onlar ilgilendi.Davetiyemiz perşembe gelmişti, vizemiz çarşamba günü elimizdeydi.Normalde daha ağrılı bir süreç oluyor; ama firmanın tanınırlılığı hızlanmasında etkili oldu.

   Biletlerimizi THY'nin direkt İstanbul-Tel-Aviv hattından aldık, yaklaşık bir buçuk saatlik uçuşumuza keyifle başladık.Uçaktan inipte kendimizi direk pasaport kontrolüne giden yolda bulunca bayağı bir sevindik; çünkü Fasta bile 4 kez kontrol edilmiştik, Allah Allah ya dedim İsrail'i fazla mı pimpirikli düşündük ki biz.Arkadaşımla arka arkayaydık, o soruları cevaplıyordu.Bir baktım terslik var, ne oluyor dedim, bilmiyorum dedi başka bir yere yönlendiriyorlar.Ben gayet özgüvenli bir şekilde bankoya doğru ilerledim.İngilizce soru soruyor cevaplıyor, araya arapça da yapıştırıyorum, muhabbete dnüyor sanki kadınla oh iyi iyi diyorum, yalnız mı geldin diye soruyo yok diyorum az önce gönderdiğiniz arkadaşla beraber, hııı diyor.O arada arkadaş mesaj atıyor korkuyorum bizi almayacaklar diye, yok yok diyorum ben sorunu hallettim burada, birazdan seni almaya geliyorum.Kadın yüz kez pasaportuma baktıktan sonra birini çağırdı pasaportumu verdi ve onu takip et dedi.Aaa ne oluyor ya, sorun yoktu vizem var e tüm sorulara cevap verdim neden gidiyorum yani ne oluyor, içimden söylüyorum tabi.Bekleme odası gibi bir yere gittim 15 20 kişi var, benim arkadaşta orada, az gülüyoruz geyik yapıyoruz, ben küfür ediyorum, o arada arkadaşın pasaportunu getiriyorlar, ben gideyim bari valizleri alayım dedi, tamam yaa dedm ben 10 dakikaya gelirim heralde.10 dakika geçti yok, 15, 20, 30 derken aa 1 saat oluyor neden benim pasaportum hala içerde, bekleme odasındaki herkes gitti, arkadaşım mesaj atıyor 5 dakikada bir, yok kardeşim almıyorlar beni.Amerikada sürmedi o kadar  1,5 dakika ancak sürmüştü.Ben dayanamadım gittim ofisin içine girdim artık  boş lan bu ofis niye kimse yok, kşede dedikodu yapıyorlar sanki, ibranice anlamadığımdan öyle olduğunu düşünüyorum.Off poff ediyorum en sonunda bir ışık göründü bir kadın bana doğru geldi, bu arada buradaki memurlar hep bayan sanki.Neyse işte kadın geldi, vize almam yetmemiş bir de bana ülkeye giriş kartı verdiler mavi renkte.Üzerinde 3 ay kalabileceğim; ama çalışmama izin verilmediği, bilgilerim yazılmış.

   Aldım kartımı gittim, arkadaşım hala kuyrukta.Biz güvenilir ve her ülkede var diye araba kiralamak için BUDGET tercih ettik.Öteki firmalara bakıyorum bom boş, o kadar çile çekmeye değmez,Hertz ya da Avisten de kiralayabilirmişiz yani.Ha bu arada arabaya nasıl karar verdik, modellere bakıyorduk bu da olur şu da olur diyoruz, sonra ben Mazda görüyorum, çokta severim; ama hem pahalı olduğundan hem de  çok yaktığından kendime almadım, benim gözüm parlayınca mazda 3 e karar verdik oo yeah spor araba, ne hız yaparım bununla ben.Formları doldurduk, aslında pahalı değil; ama çift sürücü olduğumuz için ekstradan sigorta bedeli filan ödüyoruz, yine de araba kiralamanızı tavsiye ederim.Tabi arabanın hazır olmasını da bir 40 dakika kadar bekledik, sanırsın gelin arabası hazırlıyorlar.Neyse efendim aldık valizleri arabayı arıyoruz yok, nerede benim spor arabam hiçbir yerde yok.E bize plakayı yazdılar Budget için ayrı bir bölüm var oraya geldik, aaa o araba mı bizim, şakaa bu ne nerde spor araba diye bir şaşırdık.Evet mazda 3; ama sedane bildiğin uçak gibi kocaman, e biz minnacık kızlar, neyse ya oldu bir kere, atla kanki, HELLO ISRAEL!


Neden Teoman, bugün 8 de işten çıkacağımı düşündükçe kafayı böyle böyle vurasım geldiği için.

8 yorum :

  1. Kesin blogunu okumaya dalıp seni unutmuşlardır bekleme odasında :))))

    Çıkmak girişten daha da zor derler oraya.

    Araba şakası olmuş, bir dahakine de spor araba olur. Hız mı? IııIııııı ...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. aynen çıkmak daha zor anlatıcam onu da daha, araba değişik oldu ama yine de 180i gördü ibre

      Sil
  2. Macera nasıl devam edecek merak ettim:)

    YanıtlaSil
  3. İsrail mi? Aaa nereden aklına geldi İSrail'e Filistin'e gitmek? Çok ilginç bir macera olacak sanırım. Güle güle git güle güle gel:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. iş gereği gittim geri geldim Müjde ablacm

      Sil
  4. :))) Güzel olmuş değişik bir macera buna benzer başka birinden daha duymuştum :))) Ama o çok güzel anılarla anlatmamıştı :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. devamına da bekleriz efendim saygılar :D

      Sil