Hakkımda

Fotoğrafım

Deneyimlerim, üzüntülerim
, dileklerim burada sizlerle:) neşeli ol, hayatını yaşa;)

22 Şubat 2017 Çarşamba

Fas Günlüğü 1

   İçimdeki huzursuzluktan dolayı uyuyamıyordum, uyumam lazımdı ama sabaha karşı 4 te uyanmam ve Fas'a gitmek için hareket noktasına gitmem lazımdı.Uyuyamadığımdan zorlanmadım; ama sırt çantama tepiştirdiğim her şeyi valizime boşalttım; çünkü sırtımda bir yük daha taşıyamayacaktım.Taksi çağırdım ve grubumuzun yanına gittim, grup dediğim mobilya satmaya çalışacak olan 34 kişi ve de 2 milletvekili.

   Otobüs hareket etti saat sabah 4 buçuk, herkes uyuyor ben içimdeki huzursuzluk benim yiyip bitirirken sanki 4 saat değil de 40 saat yol gitmiş gibi oluyorum.Gitmek istemiyorum ayaklarım geri geri gidiyor; ama mecburum iş gezisi bu.Grupta 6 kızız, sadece birini tanıyorum yanına monte oluyorum resmen bu arada ötekilerle de tanışıyorum.Öksüz gibiyim sanki, canım yana yana uçağa doğru yol aldım, nefes alamıcam sandım çok sevdiğim birini aradım; ağzımın payını verdi ve ben sarhoş gibi bindim uçağa, türbülansa her girdiğinde düşsün dedim ya düşsün de bitsin.Henüz 20 dakika olmasına rağmen sıkıntıdan ölcem sandım, gözümde yaşlar birikiyor; ama kimseye belli etmemeye çalışıyordum.İçecek servisleri yapıldı, sağımdaki kız arkadaşım beyaz şarap, solumdaki kız arkadaşım ise ayran istedi bense ikisini karıştırdım şarap görünümlü ayran içtim, elma suyu yani.Alkol almadan geçmez diyordu arkadaş al istersen, evet içsem çok iyi gelecekti belki bir an zihnim duracaktı; ama içmedim, o ise her serviste şaraba gönüldüO kadar uzun sürdü ki bi an açın kapıları atlıcam diyesim geldi.Burada saat 3 saat geride yani 11 de bindim uçağa saatlerce yol gittim ,havaalanına vardığımda saat 12 buçuktu.Kalabalık olunca organize olmakta zor, o yüzden otele varmamız anca 2 saati buldu, otele gelince kendimizi hemen odamıza atmak istedik tabi ama yine olmadı, otel şehir merkezinde 5 yıldızlı ama 5 yıldız demeye şahit isteyen bi otel.Bizim için hazırlık yapmışlar, otele giriş yapar yapmaz bize meşhur naneli çaylarından ikram ettiler, tuhaf bir tadı var çokça şekerli.Odalarımız belirlensin diye bayağı bir bekledik, beraber kalmak için anlaştığım bir arkadaş vardı; ama öylr ayarlanmamış.Nihayet odamıza çıktığımızda yorgunluktan ölüyordum; ama uyumaya zaman yoktu; çünkü 2 saat sonra heyet yemeğimiz vardı.Bizde ne yapalım dedik, bari mağaza araştıralım, daha önce buraya gelen bir kız arkadaşla etrafta mobilya mağazası araştırmaya başladık biraz da etrafı inceledik, aa o da ne BİM!Evet evet bim market var, hem de aynı Türkiyedeki gibi, o mavi kapı o düzen, nasıl unuturun üniversitedeki 2. Evim sayılırdı.Çok ama çok fazla kafe var burada, bir evin salonundan büyük olmayan kafeler ama her yerde sokak aralarında bile.İnsanlar yalnız başlarına oturuyor, yola doğru.Bir masada iki kişi varsa bile birbirlerine dönük oturmuyorlar, yola doğru bakıyorlar bayağı bi tuhaf geldi.Birkaç mobilya mağazası bulup otele geri döndük; çünkü yemeğe yetişmemiz gerekiyordu.Yemekler değişikti bi anda cesaret geldi sevmeyeceğmi bilsem de niyet ettim suşi yemeye, tabiki bi lokma aldm sadece, neyseki tavuk ızgara vardı da onu yiyebildim; çünkü yemeklerin kokusu bile midemin bulanmasına yetiyordu.

   Yemekte doymadığım yetmiyor bir de toplantıya katılmam gerekiyordu.2 tane milletvekili olunca yanımızda siyasetle başladı tabi, takatim olsa sokardım lafları ama hiç halim yoktu üstelik saat hala 7 buçukta, bugünü 27 saat yaşıyordum resmen.En son bi uyukluyordum.Ertesi gün için Marakeşe gitme planı yapılmış, bu arada biz Kasablankadayız.Ben Marakeş'i görmeyi inanılmaz istiyordum; ama bizim kızlar zaten görmüş ve de erken uyanıp 3 saat yol gitmek yerine burada takılacaklarını söyleyince ben de mecbur gitmedim tek kız olarak, eskiden olsa önemsemezdim; ama öylr bir Meltem oldum işte.Saat 10 du odaya girdiğimde ve de yorgunluktan halsizlikten ve can sıkıntısından ölüyordum.Yarım saat içinde uyudum ama 2 saat sonra uyandm ve bi daha sabaha kadar döndüm durdum kendimi kötü düşüncelerle boğdum sabaha kadar, artık 7 olmuştu, Türkiyede saat 10du annemi arayabilirim dedim, aradım ama sesim ağlamaklı uzun tutamadım, mızmız kızlar gibiyim.Kızlar da dün bana sen anladığımız kadarıyla sessiz çekingen birisin dediler, beni tanıyan birinin yanında söyleselerdi katıla katıla gülerdi.Herkes kendince plan yapmış, öylece ortada kaldım, zaten zaman akmıyor bende mecbur aldım kataloglarımı kumaşlarımı indim taksi aramaya.Taksi için pazarlık yapmak gerekiyor bi de beyaz taksilere binmek gerekiyor, kırmızı taksiler de var, onlarla 5km den fazla yol gitmeniz yasak, ilginç.Taksi geldi ne kadar dedim günlüğü 700 dinar dedi(bu arada 700 dinar yaklaşık 75 dolar gibi bir şey)olmaz 500 dedimm tamam 600 olsun dedi, tamam dedim benim de pazarlığım bu kadar işte.Şoförüm yaşlı bir amca saolsun hiçbir yeri bilmiyor, adres gösteriyorum yok, harita açamıyorum telefonumdan internet yok, bu arada türkcell afrika ülkeleri için paket yapmıyor, dün müşteri hizmetlerini aradım paket için 2 dakika konuştum 25 liram gitti.Saçma sapan yerlerde bir iki mağaza görüyorum; ama bana iş çıkar mı yok, daha da canım sıkılıyor.Burada insanlar arapçadan çok fransızca konuşuyor, fransız sömürgesilermiş yıllar önce; ama farkediliyor kibarlar hep, amca yaşlı her arabaya inip bindiğimde kapımı açıyor, utanıyorum ama açması da işime geliyor; çünkü kapıda belirsiz bir kirlilik var salya sümük gibi.Randevu almak zor burada mağazalardan ben de ne yapayım, pizza hut gördüm çöktüm hemen, okyanusu gördüm ama uzaktan, nasip olursa oraya gitmek gözlermi kapatıp bi dilek dilemek istiyorum, orada dileyince olacak mı sanki yok; ama istiyorum.

   Buraya gelirseniz eğer lüks arabaları hep kadınların kullandığını göreceksiniz, sanırım kadın egemen bi topluluk, bu gezi için dileklerim çok başkaydı; ama yerle bir oldu.Saat henüz 2; ama içimde gece yarısı.Çok depresif olabilirim; ama canım yanıyor ve de kimseler anlamak istemiyor.

2 yorum :

  1. İyi bir gezi seyahati dilerim. Epeyce yorgun döneceğine eminim.
    Kadın egemen toplum. Bu güzel :)))

    Hali açıp da sana yeterince çare olamamış arkadaşın ne ayıp etmiş, ne ayıp.Hiç olur mu? :))))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim, şimdiden yoruldum aslında, kadınların altında rangeler jaguarlar, arkadaşım evet olamadı çare

      Sil