Hakkımda

Fotoğrafım

Deneyimlerim, üzüntülerim
, dileklerim burada sizlerle:) neşeli ol, hayatını yaşa;)

3 Ocak 2017 Salı

Yeni Yıl Üzerine

   Herkese merhaba.Uzun zamandır yazasım yoktu.Aslında yanlış ifade ettim, yazasım vardı, yazıyordum da; ama paylaşmak istemiyordum.Bu dönemde hastaydım, bayağı bir yatmam gerekti, öyle de yaptım.Her sene bende olan yeni yıl coşkusu yoktu bu sene.Öyle ki arkadaşlarla evde oturup okey oynamaya karar vermiştik, eğlenmeyi o kadar sevmemize rağmen(evde oturalım diye mızmızlandım da denebilir).İzinli olmama rağmen sırf iş arkadaşımın planı var diye onun yerine işe gittim.O gün öğlen sularında benim evde oturma kararımı yıkıp dışarıda yemek yiyelime getirdiler, neyse dedim bencil olmıyım.Akşamın bi saatine kadar çalıştım,sonra eve gidip hazırlandım, arkadaşlar bizi almaya geldiler.

   Yemek yemek için yer ayırtılmış, tabi kimse yerin neresi olduğunu bilmiyor.İnternetten yorumlar okunuyor çok güzel, bilenlere soruluyor yemekler müthiş, bizimkiler iyice gaza geliyor.Navigasyona adres giriyoruz alakasız bir yerlere gidiyoruz, adres soruyoruz eski adresine gönderiyorlar.Tabii ben de malumunuz sıkılganım başlıyorum söylenmeye, zaten karnım aç bir de hastalık var ucundan, saat 10 a geliyor biz daha yemek yememişiz.Hayır yani ne diye inat ediyorsunuz, bulamadık madem bildiğimiz bi yere gidelim yiyelim efendi gibi yemeğimizi; ama yok inat ettiler bir kere, dolandıkta dolandık.Neyse ki sonunda benim suratsızlığıma dayanamayıp en yakın yerde yemek için durdular ,onlar gülüşüyo, benden ses çıkmıyor, evet kabul ediyorum bazen çekilmez oluyorum, neyse ki yemekler güzeldi de ufaktan sinirimi atmaya başladım.

   4 yetişkindik bir de 6 yaşında çocuk vardı yanımızda o yüzden her yere gidemezdik.En sonunda canlı müzik yapan güzel bir yer bulduk, çocuklar da vardı, biz de girdik öylece.Yılbaşı tarifesi, disco tarifesi gibiydi, girişte para veriyorsun ilk içeceğin ücretsiz, bir de masadaki ikramlar.Erkek olan arkadaşımız araç kullanacaktı o yüzden içki içmeyecekti, benim içesim yoktu, öteki kız arkadaşım içmiyordu, 4 kişilik içki parasını kola ve meyve kokteyline gömdük diyebilirim, ha eşim rakı içti, yani bi o hakkını verebildi.Aslında şaşırmıştım; çünkü insanlar normal bir şekilde kafelerde oturuyor,çay kahve içiyorlardı.Hatayda o gün asla açık bi kafe bulamazdınız mesela program yoksa; çünkü o gün herkes eğleniyordur ve ertesi gün herkes tatildir, öyle ki arkadaşlarım gelecekti Hataydan künefe alın dedim bizimkilere, bugün yılbaşı ertesi açık yer mi var sanki cevabıyla karşılaştım, e doğru.Bu sene her şeyin daha iyi olmasını dileyerek girdim 2017 ye.

   Ertesi gün haberlere bakınca midem bulandı.Bekliyordum aslında bir şeyler, bir patlama veya olumsuz bir şey; ama yine de çok kötü oldum.Daha da kötüsü bazı insanların bundan zevk alması.Kutlamayanlar olabilir, bunu islamla bağdaştıran insanlar olabilir, şuan onun doğruluğunu yanlışlığını tartışmıyorum; ama hoşgörü dini denen İslam'a mensup bir insan nasıl sevinç dolu yazılar paylaşabilir, hangi insanlığa sığar o?Ben bir insanın başka bir insan için kötü bir şey dilemesini anlayamıyorum.Sevmiyorsundur veya başka bir sebep vardır; ama yani neden beddua?Sevmediğiniz kişiler ya da durumları görmezden gelemez misiniz?Bu zamana kadar yalnızca bir kişi bana beddua etti ve canımı acıttı, yani şöyle söliyim ağzım açık kaldı,  beni sevmiyor olabilirsin; ama kötü dilekler neden?Çok üzücü, insanlığımızı ne ara bu kadar kaybettik, herkesin bizimle aynı düşüncede olmasını beklemek nasıl bir bencilliktir.Barış, hoşgörü,huzur dileklerimiz hep bu şekilde tekrarlanıyor.Ağız dolusu gülmeyi özledim, özledik... Huzurlu günleriniz olsun efendim, saygılar.



 

12 yorum :

  1. haklısınız...birlik olmayı, herkesi, her bir bireyi olduğu gibi tüm düşünceleriyle kabul etmeyi öğrenmemiz gerekiyor. birisi alkol alır birisi karşıdır almaz. ama birilerini yargılamak onlara kötü şeyler oldu diye sevinmek ne merhamet dini, hoşgörü dini işlama yakışır ne de insanlığa. hoşgörüsünü kaybetmiş bir kişi kesinlikle ne toplum için ne de kendisi için asla yararlı olamayacaktır. ama ben inanıyorum ki bu ayrıştırmacı insanlar azalarak yok olucak ve çok kısa sürede bu kötü günleri birlik olarak atlatıcaz ve asla provokasyonlara gelmeyeceğiz.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. buna ben de inanmak istiyorum; ama insanların öfkesi o kadar konkunç ki anlatamam,gezi olaylarında yorum yapan herkesi gözaltına aldıkları gibi, umarım böyle durumlarda bu şekilde tatsız yorum yapanları da alır gerekli şeyleri yaparlar, öyle olacağı söylendi; ama işleme konacak mı emin değiim, bir umut bekliyorum.farklılıklara bu şekilde tepki vermek gerçekten korkunç, insan ruhunu kalbini temiz tutmalı ne olursa olsun .ciddi anlamda bölmeye çalışıyorlar halkımız da bu oyunlara geliyor, yazık

      Sil
  2. Meltem de güzel müzikler de geri dönmüş. Hoş geldin.

    Hiçbir semavi din kötülük istemez, kötülük çoğalınca inmiştir. Ki Yunus Emreler, Mevlanalar çıkmış...

    İnsan olarak mükemmel değiliz; ama kötü olmak insana yakışmaz.
    Neyse güzel bir şey duydum. Meltem iyi olmuuuşşş.... :)
    Özletme Meltem bir daha...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. hoşbuldum:) iyiyim, sadece bu kadar kötülüğe anlam veremiyrum.İslamiyeti de yanlış tanıtıyoruz böyle yaparak

      Sil
    2. Evet. S L M kökünden geliyor İslam sözcüğü Arapça'da ve bu kök, Barış demek...
      "Oku" diye de inmiş bir din. Kes, as, yak filan değil. Ne demeli bilemiyorum Meltencim...

      Sil
  3. Bu olaya sevinen cenneti garantileyen arkadaşlar içki içenlerden neden rahatsız oluyor acaba bende onu merak ediyorum. İnancına göre sen yırttın içki içenler cezalarını çekecekler. O zaman nedir derdin? Yoksa inanmıyor musun gerçekten? Bunları demek isterdim sevinenlere

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ben gerçekten Kuran okuyup okumadıklarını merak edyorum; çünkü ukuyup anlayıp hayatlarını ona göre yaşasalardı eğer asla ama asla bu yaptıklarını yapmazlardı, anlayamıyorum cidden

      Sil
  4. Hoş geldin Meltemmm ve geçmiş olsun. Okurken kendimi gördüm gibi kısım kısım. Bende açken hiç çekilmiyorum. Ama insan açken de sakin kalamıyor ki :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. teşekür ederim Eliif, ya biz plansızdık daha doğrusu evde oturma planı yapınca ben de çalışanımıza izin verdim onun yerine ben gittim e düşün o gün iş çıkışı 7 buçuk, bi de çok erken yemek yemiştim açtım.cidden açlığın benim üzerimde kötü etkisi var :)

      Sil
  5. Hoş geldin Hastalık için geçmiş olsun der.Yanaklarından öperim. Diğer konulara değinmeyeceğim umut ediyorum her şey iyi olsun...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hoşbulduuk, teşekkür ederm Mayıscığıım:) diğer konulara çok değindik ama işte

      Sil