Hakkımda

Fotoğrafım

Deneyimlerim, üzüntülerim
, dileklerim burada sizlerle:) neşeli ol, hayatını yaşa;)

6 Ocak 2017 Cuma

Karma

   Yoksa karma diye bir şey gerçekten var mı?Bimeyenler var mı karmayı, hemen özet geçeyim.Karma;  hem fiziksel hem de zihinsel her türlü eylemin sonuçlarının kaçınılmaz olduğunu ifade eder; düşündüğümüz her şey ya da yaptığımız her eylemin sonuçlarının, bizi bu yaşamımızda ya da sonraki yaşamımızda etkileyeceğini söyleyen bir kuraldır. Yani; gerçekleştirmiş olduğumuz, fiziksel ya da zihinsel her türlü eylemin etkilerini şu anki gerçek yaşam içinde görmesek bile, bir sonraki yaşamımızda bu etkiler mutlaka kendini gösterecektir.Alıntı yaptım tabi, umarım yeterli olmuştur.

   Aslında bizim söylemlerimizde de 'eden bulur' lafı vardır; lakin ne kadar itibar görüyor meçhul.Ben üzülüp ağladığım zamanlar yanımdakiler hep üzülme, görürsün o da bunu yaşayacak ya da beterini yaşayacak, yaptığının cezasını çekmeden ölmeyecek derler, zaten hepimizin etrafında vardır öyle konuşan birileri.Tabi ben buna inanangillerden miyim, tabi ki hayır, bana yapılan yapıldığıyla kalıyor kimse cezasını çekmiyor diye düşünenlerdenim.Tabi mızmızlanıyorum, nasıl bir haksızlık bu ne böyle, kötü insanların çoğu iyilere göre daha iyi yaşıyor diye.

   Lakin sevgili okuyucu, tuhaf şeyler oluyor.Tuhaf dediğim de bu karma meselesi.Çok derine inmeden anlatacağım.Beni çok üzmüş olan bir zat-ı muhterem aradı ve 'Meltem dedi senden özür dilemek için aradım, şu olaydaki davranışın bana çok anlamsız gelmişti, seni hırpalamıştım; ama aslında ne kadar haklıymışsın yaşayınca anladım ve gerçekten çok ama çok özür dilerim'.

   Laaayyynn dedim kendimce, neler oluyor öyle.Yoksa karma dedikleri şey doğru mu, aslında düşününce bu başıma birkaç kez daha gelmişti.Yoksa sadece beni üzenler cezalandırılıyor mu diye bi kendimi yücelteyim, şaka şaka sadece benlik bir şey yok.Peki şimdi bu işler böyle devam edecek mi, yani kim ne yaptıysa sonuçlarına katlanacak mı?Öyleyse bana uyar valla, ha ben de kötü şeyler yaptım yapıyorum da tertemiz bi sayfa değilim; ama bence mantıklı yani böyle bir kural olsun ve işlesin.Ben zaten uzun zamandır kendimi iyiliğe verdim, kimseyi kırmamaya çalıştım, neden ; çünkü iyilik yapan iyilik bulur kavramına sarıldım ve dua ettim.Sonuçlarını daha göremiyorum; ama vardır bi şeyler de ben göremiyorumdur, sanırım yani bilmiyorum öyle olabilir.



10 yorum :

  1. Karma olsun ya. Olsun valla. Canı gönülden istiyorum bunu.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben dee ben dee, herkes yaptığını bulsun

      Sil
  2. Hiç o kadar uzağa gitmeye gerek var mı? Ne deriz biz, "İyi düşün iyi olsun". "Kırk gün deli dersen o insan deli olur"...

    Gene hiç duymadığım bir şarkı... Kaldım ben müzik dersinden :)))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İyi düşünüyorum, düşünüyorum olmuyo yaa:s kurban iyidir ya seviyorum ben

      Sil
  3. Hemen olmasa da oluyor sanki :)

    YanıtlaSil
  4. Allah'ın adaleti hiç şaşmaz canım. Vaktini de en iyi O bilir ❤

    YanıtlaSil
  5. Sonsuz şekilde inanmak istiyorum

    YanıtlaSil
  6. Hesap dönsün gün dönsün....

    YanıtlaSil