Hakkımda

Fotoğrafım

Deneyimlerim, üzüntülerim
, dileklerim burada sizlerle:) neşeli ol, hayatını yaşa;)

14 Ocak 2017 Cumartesi

Eid Mubarek

   İyi bayramlaaaarr.Hayda şimdi ne bayramı deli mi bu ne demeyini ha deliye her gün bayram o ayrı; ama biz her sene 14 Ocakta bayram kutluruz, ha bu arada biz derken Hataylıları kastediyorum.Şimdi girişeyim açıklamaya.

   Ras-el seni (yeni yıl, kalendes bayramı), arapça bir kelime olup, sene başı anlamındadır.Rumi -Şemsi(güneş) miladi takvime göre ayın birine denk gelir ve her sene 14 Ocakta kutlanır.

   Ras-el Seni günü Hz Musa(a.s)'nın Ben-i İsraili firavunun zulmünden kurtardığı gündür.İd-il Kalendes olarak da kutlanır.Ben-i İsrail, İsrail oğulları demektir.

   İsrail, Yakub(a.s)'un lakabıdır.Onun nesline Yakub nesli veya Yakub oğulları yerine İsrail nesli manasında İsrail Oğulları denmiş ve o şekilde şöhret bulmuşlardır.14 Ocak sabahı küçükler büyüklerin ellerini öper(ki el öpmekten nefret ederim), büyükler küçüklere hediye, harçlık vb. verir.Ras-el seni(sene başı) geçmişten bugüne geleneksel olarak gelmiştir.Toplumumuzun birbiriyle kaynaştığı özel bir gündür.Dini bir bayram ve yılbaşıdır.Hz Adem'den itibaren kutsal kitaplarda tanınan ve bilinen bütün peygamberleri kutsar.Bütün peygamberlerin zahir günlerini, zaferlerini, kutsal dinlerin tanıdığı özel günlerini bayram telakki ederler.Kuran-ı Kerimde de 'Peygamberler arasında fark göstermeyiniz' şeklinde ayet yer almaktadır.

Ben-i İsrail, hiç iyilik bilmez, Allah'a en asi ve en nankör millettir; Hz Musa(a.s)'nın dünyaya teşrifleri ve Beni İsrail'e peygamber olarak gönderilmesi, işte Beni İsrailin yaşadığı bu en kötü yıllarına tevafuk eder.Hz Musa (a.s) 80 yaşlarına geldiğinde Mısır firavunu El-Velid Mus'ab dı.Hz Musa (a.s) Beni İsraili firavunun zulmünden kurtarmak için çok uğraştı.Sonunda gizli olarak bir gece onları şehirden dışarı çıkardı.Firavun sabah haber alınca ordusuyla beraber peşlerine düştü, Kızıldeniz'e kadar kovaladı.Hz Musanın duası ile denizde, Yahudilerin 12 fıkrası adedince 12 yol açıldı ve bu yollardan karşıya geçtiklerinde firavun ve ordusu tam bu yolların ortasına geldikleri sırada, dağ gibi dik duran sular tabiatına dönüp birbirine kavuşunca, firavun ve ordusu burada boğuldular.

   Hatayda bir haftadır bu bayram için hazırlıklar yapılıyor, çiğ börek tarzında bir börek ve içli köfte vardır neredeyse her evde.Bi hafta boyunca bitmez zaten herkes yaptığı için, Allah rızası için bi patates kızartın ya deriz:) Sabah erkenden tüm ailemi akrabalarımı aradım, tabi uzakta olunca buruk geçiyor; ama hiç üşenmedim güzel güzel giyindim süslendim sonunda işe geldim; ama olsun.İyi bayramlar diliyorumm ve bir kez daha söylüyorum seni seviyorum Hatay :)


   Şarkı bire bir uymamış olabilir; ama bugün bayram erken kalkın çocuklar :D

56 yorum :

  1. İlk kez duydum, Kalendes bayramın kutlu olsun Meltem'ciğim. İyi bayramlar:)))içli köfteyi rahmetli annem de çok güzel yapardı, anneannemler Bitlis'e tayin olup uzun yıllar yaşadıklarından o öğrenmiş anneme de öğretmişti. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. TEŞEKKÜr ederimmm, ben bayılırım içli köfteye neyse ki buzlukta var :D

      Sil
  2. Hatay'a hiç gitmedim.Çok merak ettiğim yerlerden :) Umarım bir gün gidebilirim :) Selam olsun Hatay'a :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Mutlaka gidin, değişik kültürlerle tanışın, alyküm selam 😄

      Sil
  3. Eski takvimle diye başlarız ya lafa. On üç gün sonra girer ay eski takvimle. Hatta mesela bazı bahar şenlikleri o takvime göredir.

    Bahsettiğim bayramı hiç duymamıştım. Hataylılar'ı kutlarım.

    Kur'an 'da tüm Peygamler'den bahsedilir. Ancak hepsinin adı geçmez İmanın şartlarından biri de tüm Peygamberlere
    inanmaktır. İnanıyoruz tabii hZ. Adem'den son peygambere, Hz. Muhammed'e...Ve her dine her inanca da saygılıyız. Öyle de olunmalı.

    Hataylılar'ın bayramını kutlarım.

    Seni süslü püslü,makyajlı, saçı yapılı görmek isterim. Yayınlarsan o halinle bir resmini :))))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet biz mesela temmuzun başlangıcını da kutlarız, hasat zamanı bolluk bereket diye eskiden beri ama yine 14nde:) burda yayınlamaya utanırım ama sana mailden gönderirim 🙈 Bizim için her peygamber önemlidir, hepsi bizimdir, cahil kesim gibi sadece Hz Muhammed'i sevip ötekileri saymamazlk yapmıyoruz asla

      Sil
    2. Hangi ileti adresime göndereceksin? Yazılarımın altında verdiğime mi? O şu sıra sorunlu. Şifresini unuttum ileti adresimin. Kullanmayınca öyle oluyor.

      Çook merak ettim ama şimdi çıtı pıtı, süslü püslü Meltem'in resmini. Hemen gönder de göreyim Meltemcim. Ama sana yeni bir adres vermeliyim, değil mi. Ona da bakmalıyım, ezberimde değil çünkü. Ne zor şey bu işler :)))))

      Sil
    3. Daha önce mailleştiğimiz acemi demirciye gönderdim:)

      Sil
    4. Acemi.aysei.yasemin@gmail.com
      Bu adres daha uzundu, kısalttım. Şimdi unutmasını zorlaştırdım gibi.

      Sil
    5. Cidden fazla uzunmuş😀

      Sil
  4. Meltem kızım. Biz hepimiz Allah'ın yarattığı, sınıflara ayırmadığı ama kendilerimiz, birbirimize ettiklerimizi yaşayıp duruyoruz. Tüm peygamberlere selam olsun. Kalendes Bayramı'nız kutlu olsun. Ayrıca ne güzel ikramlar varmış. Sevgiler kızıma :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ece ablacm tabiki, kimsenin kimseyi başka ırktan dinden diye ayırmaya hakkı yok, Allahın her peygamberi bizimdir, teşekkür ederm dileklern için, sevgler

      Sil
    2. Ayıran kendisini dışlamış olur. Rica ederim canım benim .

      Sil
    3. Onlara az biraz akıl diliyorum

      Sil
  5. Hiç duymamıştım öğrenmiş oldum :) bu güzel bir şey Efendim iyi bayramlar olsun :) Yemekler güzelmiş bende çok severim içli köfteyi Annemde güzel yapar yani :)) Sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Anlatabildiğim için ben de memnunum:)teşekkür edermm, içli köfte sevilmez mi yaa

      Sil
  6. Bende ilk defa duydum. Iyi bayramlar :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkürler, kültürleri tamımayı tanıtmayı seviyorum

      Sil
  7. Merhaba ben geldim, iyi bayramlar dilerim :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. merhaba, hoşgeldin:) teşekkür ederimm

      Sil
  8. Sayenizde öğrenmiş olduk :)

    YanıtlaSil
  9. Merhabalar, bende daha önce hiç duymamıştım. Hayırlı bayramlar :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba! Bilinmiyo genelde bizim oralar dışında, teşekkür ederim:)

      Sil
  10. Ben de birçok kişi gibi ilk defa duydum. Muharrem ayının 1ini kutluyoruz yılbaşı olarak fakat o da tebrik mahiyetinde sadece.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Biz de kutluyoruz; ama işte güzel yemekler flan olur akrabalar birbirine gider

      Sil
  11. İyi Bayramlar :) Hatay yemeklerini bir senden yiyemedim :))) Hahahahahaha yanarım yanarım sonunda gidicem oralara :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Mayıs, internet explorer gibisin😬 Gelirsin bi ben hataydayken dibine kadar yeriz

      Sil
    2. İnşallah Hayallerimde var çok planda kaçıyorum planlardan Kısmet nasip Bir delilik yaparım o ayrı :))

      Sil
    3. Vala terzide işim var ona gitmeye bile üşeniyorum

      Sil
    4. :)) Seni gidi üşengeç seni :) Senin gibi bir arkadaşım var Aman allah diyorum :)

      Sil
    5. Utandım🙈 Gittim terziye şimdi, bıraktm aylak aylak geziniyorum

      Sil
    6. Ama sizler çok tatlı oluyorsunuz :) Utanma Dürüst olarak söyluyorsun Bu da ne güzel bir erdemdir Ohooooo

      Sil
    7. :)) beni bu hayat yordu, normalde işe 8 bucukta gitmem lazm, patronum tolerans tanıdı sen 9 da gel dedi; ama ben hergün 9da daha evden çkıuo oluyorum, bugüb erken uyanabldim erken gittim bi baktım 9 da patron geldi😬 Şanslı günümdeydim

      Sil
  12. :)))) Zekiyle metinin filmi vardı bunlar Araba tamircisi ama uyanamıyorlar her sabah Yedek cansız manken koyuyorlardı o geldi aklıma gece gece güldüm Hatırlar mısın bilmem ama :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hatırladmm evet:) ya ben normalde uyanamıuorum da 2 gndür uyuyamıuorum erken geliyorum, ben patrona yakalanmadğm sürece sorun yok 😬

      Sil
    2. :)))) Allah seni çılgınsın :) yakalanma dikkat et :)

      Sil
    3. Haydiiii Meloooooooooo :)))))

      Sil
  13. O halde iyi bayramlar tatlım! ❤

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür edermm sen de ejnebi memlekette kutla ne varsa😬

      Sil
  14. Yaa nasıl duygulandım yazınızı okuyunca :)) Bizde de Kalandar olarak kutlanır. Öyle deriz yani. Bizde de daha çok kuru yemiş, meyve yenir. Kapılara poşetler asarlar ve içine bir şeyler koşarız. Tabi poşeti asan gizlenir. Öyle işte böyledir, güzeldir :)) Hiç tahmin etmezdim böyle bir yazıyla bir blogda karşılaşırım diye... Sevgiler :))))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. :) ben de şaşırdm, nerelisin yani nerde kıtlanıyor merak ettim

      Sil
    2. Trabzonluyum bizde de çok bilinir. Babaannem bayılır bu güne, tabi bizde :))

      Sil
    3. Şuan daha çok şaşordım🤔

      Sil
    4. Trabzon'da olmasına mı :)) Ama bizde de o kadar eskidir ki. Küçüklük eğlencemizdir :))

      Sil
    5. Evet; peki sizde asıl kutlanma sebebi ne aynu mı? Çnkü bazı çokbilmişlet bizi kınıyor, yahudiler kurtulmş bize neymiş diye :)

      Sil
    6. Yok böyle bir şey bizde olmuyor ama çok saçma. Sonuç olarak Hz. Musa'da bizim peygamberimiz. Onlar daha sonra sapmış Kutsal Kitaplarını değişmiş olabilir. Ama biz hepsini hak peygamber kabul ettik. Bakmayın bizde de çok olmasada Rumlardan kaldığını ima ederler. Ah bu insanlar konuşur da konuşur. Köreltmemeli bu gelenekleri. Bu arada Yahudilerin kurtuluşu olduğunu bilmiyordum sayenizde öğrendim teşekkürler...:)))

      Sil
    7. Evet her peygamber bizimdir mantığı vardır bizde, ne demek insanlara bir şeylet anlatmak hoşuma gidiyor:) başkalarınn da kutladğnı bilmek iyi oldu

      Sil
    8. Yaa tabi ki ben de nasıl mutlu oldum. Hele ki iki farklı bölgeden olunca daha bir güzel oldu :))

      Sil
    9. Yaa ne güzel öyle, keşke hepimiz birbirimzin değerlerine saygı göstersek:) biz hatayda kiliseye gidip çörekte yerdik :D

      Sil
  15. Kalendes Bayramın kutlu olsun. İlk defa duyuyorum. Hatay bana hep ilginç gelir. Hiç gitmedim ama bir gün inşallah gidebilirim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür edermm mutlaka bekleriz

      Sil
  16. İnstagram üzerinden para kazanmanın kitabı Instagram üzerinden para kazanmanın tüm metotları, butik açmak, satış yapmak, takipçi artırmak, 4 ayrı kazanç metodu.
    Herkese hitap eden yöntemler, sürekli güncellenen tedarikçiler, hepsi 3'lü kitap setinde.

    Instakitap seti https://goo.gl/bFXFnK

    #instakitap #instagram #instagrambutik #instagrambutikaçmak #instagramkazançları #ekiş #internettenparakazanmak #internetkazançları #mobilreklam #evdenyapılabilecekişler #ekgelir

    YanıtlaSil
  17. Bilmiyordum ilk kez duydum. Geçmis bayraminiz mübarek olsun o zaman.

    YanıtlaSil
  18. Blogumda bir akıma davetlisin tatlım ❤

    YanıtlaSil