Hakkımda

Fotoğrafım

Deneyimlerim, üzüntülerim
, dileklerim burada sizlerle:) neşeli ol, hayatını yaşa;)

7 Aralık 2016 Çarşamba

Sus-ma

   Susmak, ne derin ne ağır bir kelime.Canımız yanar susarız, bir şey anlatamayacağımızı anlar yine susarız.Sahi bizim susmalarımızı, haklılığınıza mı yoruyorsunuz, ne derece yorulduğumuzu veya ısrarla bizi anlamamaya çabaladığınızı gördüğümüzden böyle yaptığımızı anlamıyor musunuz?

   Haklı olduğumuz zamanlarda susmak ne ağırdır bir fikriniz var mı ya da susmak zorunda kalmak.Bir seçimden çok mecbur ediliş vardır, yoksa kimse isteye isteye susmaz.Yaşamaktan yoruluyorum bazen, çekilip bir köşeye olabildiğince susmak istiyorum.Susmalarım ağırdır benim mesela, tam bir sessizliğe bürünürüm.Bir arkadaşım canımı yakacak şeyler söylemişti benim için, bunu öğrendim normalde insanlar o kişinin üzerine çullanır; ama ben arkadaşım bunu nasıl yapar diye üzülüp sessizliğe büründüm.Arkadaşım geldi, tamam kız dedi bağır; ama susma, yine sustum.Sonrasında başka bir arkadaş beni sorduğunda, öyle bir susuyor ki insana kendini p.ç gibi hissettiriyor demiş.Amacım o değildi, evet neden sustuğumu düşünüp beni anlamasını istiyordum; ama biraz da ağzımı açıp kötü şeyler söylemekten korkuyordum.Bana bunu nasıl yaparsın diyemedim beni en çok üzenlere, onlar yakıp yıkarak çekip gittiğinde bana susmak kaldı sadece.

   Acıtmıyor sanmayın, döndüre döndüre bir bıçak saplandığını düşün bedeninize sizinse sadece gözyaşlarınız akıyor, ne bağırabiliyor ne de ses çıkarabiliyorsunuz.Benimkine en uygun örnek bu oldu.Sahi sizin suskunluklarınız ne derece...?



   Bu iki şarkıyı da çok severim; ama sizin hoşunuza hangisi gider bilemiyorum

6 yorum :

  1. Ben Meltem kızım, konuşuyorsam, bir şeyler değişsin diye çabalıyor, ya da anlaşma yolları için çırpınıyorsam benden yana ümit vardır. Ama öyle bir suskunluğa girerim ki sonunda, dönüş yolları kendime de tıkalıdır. Şarkılar iyiydi. Biri sus! diyor biri susma...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ben de öyleyim Ece ablacım, bağırırım ayak diretirim sinilenirim yani önemsemediğim insan için uğraşmam; ama beni dinlemeyeceğini bildiğim zmanlar susarım.şarkıların ikisini de seviyorum ben, herkes kendine göe birini seçiyor

      Sil
  2. İkisinin de yeri ayrı.

    Kırılınca çoklukla susuyor insan. Susmak böyle anlarda çok anlamlı, en büyük çığlık.

    Bağrılır da, neden olmasın? Ama o elde tava ile olmalı ve konu var
    bağrılacak konu var susulacak. Susmak demek, kırgınlığın deniz dibi kadar mesafede olması demektir.

    O zaman kırılan sussa da olur. Kıran bağırsın. "Özür, özür" diye. O mesafeye sesini ulaştırıncaya kadar...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. evet susuyor ve karşıdakinin anlamasını bekliyorz oysa dediğin gibi o kadar büyük bir çığlık ki bu.suskunluğumun ne kadar kırıldğmı anlatmasını isterdim; ama karşımzdaki çoğu zaman bunu haksızlğımıza yoruyor ve üzerimize daha çok geliyor.son cümlenle ilgili bi yazı okumuştm çok hoştu, insan aslında arada mesafe oldğu için bağıırır diyordu

      Sil
  3. Hani bazen derler ya susmak en iyi cevaptır diye tabi bu yaşadıklarına bağlı insanın susmak denilen kavram insanı içten içte yoran yıkan acıyı daha çok hissettirendir Ben susmaktan ziya de sessiz kalırım bazen yada hiç olmadığım kadar bir çığlık basarım Susan ayrı susmasan ayrı bir dert hele ki karşın da ki anlamamak için elinden geleni yapıyorsa daha çok insan susmak istiyor sanırım :) Çeneme vurdu :) Ben biraz susayım bari :) Efendim sevgiyle kalın ...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. aynı şey değil mi susmak ve sessiz kalmak?yani içimden çığlıklar atıyorum; ama susuyorum.

      Sil