Hakkımda

Fotoğrafım

Deneyimlerim, üzüntülerim
, dileklerim burada sizlerle:) neşeli ol, hayatını yaşa;)

25 Aralık 2016 Pazar

Merry Christmas

   Herkeste bir yeni yıl heyecanı mevcut.Yeni bir yıl, yeni bir sayfa olarak görülür çünkü çoğu kişi tarafından.Ha bazı dar görüşlüler gavur musunuz ne yeni yılı ne noeli diye hep baş ağrıtıyor.

   Ben Hataylıyım ve bilen bilir orada çok çeşitli mezhepler kütürler mevcut.Yani daha küçükken farklı kültürlere alışmış olduk.Şöyle bir şey var noel aslında bugün yani 25 aralık, Hristiyan insanlar bugün kutluyorlar.Biz ayırım yapmayı öğrenmedik, sırf farklı kültürden diye burun kıvırmadık.Her dini bayramımızda  oradaki kilise mensupları afiş asıp kutlarlar bayramımızı, bizz de aynı şekilde paskalya da noelde aynı şeyi yapıyoruz, hatta yumurtalarımızı rengarenk boyayıp tokuşturuyoruz.Bu yozlaşmak olarak algılanıyr; ama değil, kötü gözle bakanlar yüzünler insanlar doğal davranamıyor.2 sene önce yılbaşıdan birkaç gün önce İstanbuldan dönüyordum otobüse bindim yanma bir kadın geldi, otobüstekilere bir şeyler dağıtıyordu bana da verdi baktım Hristiyan ve Yahudileri karalayan şeyler saçmalamışlar ve yılbaşını kutlamayın diyorlar.Karalama yapmamış olsalardı ses etmezdim; ama öye değildi ben de tutamadım kendimi, istemiorum geri alın dedim, arkadaşlarınıza verin onlar da okusunlar kutlamasınlar gavur işi dediler, gözünün içine baktım ve yüksek sesle ben Yahudiyim dedim.Otobüs İnegöl otobüsüydü ve muhtemelen oradaki herksle mutlaka karşılaşacaktım; ama zerre umrumda olmadı düşünüp yapacakları.Kadın utanmazca gülerek broşürü aldı ve gitti.Hoş karşılayamıyorum bu durumu, kendi inancına göre kutlamamak doğrudur tamam; ama sen başka dinleri nasıl karalarsın.

   Öte yandan şöyle bir inanış var, yeniyıla nasıl girersen öyle devam eder diye.Pek gerçekçi gelmese de bazen düşündürüyor.Mesela biri ile küs girsem yeni yıla tüm yıl aramız bozuk geçecek diye korkuyorum.Düşünüyorum, geçen sene küs olarak yeni yıla girdiğim kim varsa bu sene onlarla boktan geçti ve küstük, çok sinir bozucu, anlaşılan bu sene de öyle geçecek diyorum kendime.

   Yeni yıldan en büyük beklentilerimizden biri geçmiş yılı aratmaması değil mi?Benim hep dilediğim bir şey var, keşkesiz olsun öyle sürsün gitsin diyorum ve umarım bu sene kimsenin hayatında yarım bir şeyler kalmaz, daha fazla bomba patlamaz, savaşlar devam etmez ve çocukların yüzü hep güler.

Bu şarkı ile teee eski zamana bir yolculuk yaptım, sıra sizde tabi biliyorsanız eğer, pek yaygın bir şarkı değildi.


34 yorum :

  1. Yine duymadığım, dinlemediğim bir müzik bulmuşun. Sesi de sevdim sözleri de içten buldum.

    Kimseye inancını sormam. Galiba bir anın ile seninkini öğrendik ama :)))

    Sırası geldiği için yazayım. Müslümanlıkta imanın şartlarından biri de Allah'ın bütün peygamberlerine -ki Kur'an'da adı geçmeyenler de vardır- ve kitaplarına inanmaktır.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Müslümanım ben :)bize tüm peygamberlere saygı öğretildi. Şarkıyı çok severim çokta dnlerdim tesadüf oldu uzun zaman sonra dübledm ben de

      Sil
    2. Seni anlamak çok zor ama Meltem... Bak hata yaparsam kusuru bende arama :)))))

      Ben inanansam, herkesi Allah'ın yarattığına ve onu yaratırken de ne yarattığını bildiğine inandığım için kimsenin ne olduğunu değil nasıl biri olduğunu dikkate alırım.

      İyi?

      Sil
    3. :) yok yok sorun ben de, bazen ayarsızlaşıyorum.ben müslüman bi ailede doğdum o yüzden müslümanım, hristiyan bi birey keza aynı şekilde.

      Sil
  2. Hayır hristiyan değil yahudiyim tepkinizi başka bloga bıraktığınız argo içerikli bir yorumda da okumuştum ve çok beğenmiştim. 😆😆😆

    Müzikse müthiş seçim, hani dinlemeyen kalmasın derler ya o tarz...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ay evet bazen ayarm kaçınca ters şeyler yazabiliyorum :) teşekkür ederim yorumunz için

      Sil
    2. Ya aklıma geldi şimdi yanlış yazmışım, hristiyanım ben demiştim yahudi değil, amcama anlatrğmda ben yahudiyim deseydin demişti:s kendi anılarmı bile karştrmaya başladım ya

      Sil
    3. Hayır yorumunuzda yahudiyim yazmıştınız. Eminim.

      Sil
    4. Yaşlanıyor muyum nedir anlamadım, şimdi de Hristyanm dediğime eminim, ama gavur musun dye sordklarnda he diyorm yahudiyim

      Sil
  3. Malum kitlenin en sevdiği şey "inanç, yaşam, kültür ve tercih" karalamak hatta karalamaya dahi gerek görmeden direkt yok etmektir. Ama, hoşgörülü olmayı da kimseye bırakmazlar...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aynen öyle; çünkü onlara göre en doğru yaşam biçimi onların ki vr onlar gibi olmayanlarn canı cehenneme

      Sil
  4. Kültür ile din birbirinin içinde. Her şeye dini karıştırmalarına ifrit oluyorum. Yok efendim dinlerini yaşamak istiyorlarmış. Bana ne. Ama benim dinim ya da dinsizliğim de bana. Sana ne.
    Yılbaşı eğlenceleri güzel bir gelenek. Bizim kültürümüzden gelmese de. Ne olmuş yani. Arap kültürünün getirdiği sonuçlar ortada... Ben bir İzmirli olarak gavur sıfatını onurla taşıyorum. Onlar gibi Müslüman olmaktansa gavurluk tercihim:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tek yapmamız gereken saygı göstermek, bu kadar zor olmamalı.biz hataylılar 31 aralıkta yıkbaşı kutluyoruz, hicei takvim 14 yün geriden geldiği için 14 ocakta bi daha kutluyoruz :)

      Sil
  5. Otobüslerde böyle broşürler dağıtmak da mı başladı!!????Yuh diyorum. Bunun bir sonrası Yahudilerin üzerine sarı yıldız takıp, sonra da mazallah....konuşmak bile istemiyorum Nazi torunu bunlar herhalde:((((cesaretin için kutluyorum:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet, apartmanlarımızın kapısında da var insan şaşırıyor acaba bu kadar Allah sevgisi ile mi dolular diye, teşekkür ederm ablacm.ya onlarnki sadece hava, ben okul zamannda çanakkalye grmştim, gittiğim grup ülkücüydü lanet olası anZaklar dye naralar atıyorlardı tepeye çıjtık turist gördülerya foto çektrmek için birbirlerni ezdiler

      Sil
  6. Sen gavur musun muhabbeti vazgecilmez zaten. Yeni yıla nasıl girersen öyle gidermis bana pek inandirici gelmiyor.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Gavur da oldn ben işte, ben kötü şeylerden korkuyorm

      Sil
  7. Yine en son geldim her zaman ki gibi :) Hep bir tane çıkar iyi demişsin
    hatta daha sesli bağırsaydın Ben kendimi o kadınla şuanda Düşünemedim :)) Düşünsem paralamıştım bile az bile yapmışın ....

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sen bana gel boşver blogumu,2 gündür hasta yatıyorum evde:)ya kadının sırıtmasını hala hatırlıuorum

      Sil
    2. Böyle anlarda elimde bir sihirli değnek olmasını istiyorum 5 dakika yeterli kafi bana O an yanında olmak ve Zati- muhtereme
      iki çift kelam edip sonra tekrar yerime gelmek :)) Sen bana yazmıyorsun aşırı sitem yapayım da bari kendimi aklayım ne yapayım Ağladım sızladım bana gelmiyorsun diye Böylede zeytinyağ vasıflarım vardır :))) hahahaha geleyim ben sana Mercimekle Tarhana yaparım Başkada uğraştırma beni Ayıcıklı sıcak su torbam da var iyi bakarım yani Hastaneye yakın muhit dimi senin ev :))

      Sil
    3. Haha ben hep sendeyim aslında:)ben de öğrencem zeytinyğaı gibi olmayı, tarhana hiç içmedm desem bu zamana kadar.evim yakın hastaneye

      Sil
    4. Bir insan evladı nasıl içmez Tarhana yı Aaaaaa :) Ev yapımı Gerçi bende annemden hacılıyorum :))) Allah beni bildiği gibi yapsın o ayrı Tarhana candır. Basit kısmından mı seviyorum o ayrı neyse efem :))) Zeytinyağ satışı yaparız o arada İyi iyi Hastaya bakarken yitip gitmesin o sen oluyorsun bende sana bakan kişi :)

      Sil
    5. Bizim oralarda pek çorba kültürü yoktur, zaten ben de sevmem.anne yakın o zaman, hoş benmmi yakın değil 1000 km ama gönderiyor ne varsa

      Sil
    6. :))))) Ya onlarla ne maceralar ne maceralar yine aklıma muzur bir maceram geldi ama neyse Başımızdan eksik olmasınlar Babam daha fena ondan... Sanki yok sanki mahrumiyet bölgesindesin aynı aynı sanki fanustasın :)) hahahaha Çok tatlılar yaaa

      Sil
    7. Benm burdaki bi hataylı arkadaşm 2 aydır hatayda, haftaya dönecek bizimkilere liste yaptm gönderlmesi gerekenler dye :)

      Sil
    8. Bende yımırta peşindeyim mailden gel ....

      Sil
  8. yaaa bizee hatayııııı eskileriii çocukluğunuuuu ve yemekleri gelenekleri annatsanaaa :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Oluur bi gün acemi demirciden fotoğraf isterim:) öyle anlatırım

      Sil
  9. heeey baksanaa, "blogger gazetemiz" ve "blogger semti". bunlara üye olsanaaa. hepimizin toplandığı blog gruplarımız yaaa. bir dee, facede de blog gruplarımız var, orlarda da yayınlarsın ki yazılarını istersen, daha çok kişi görür kiii :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Face kullanmıyorum, gruplara üye olurum; ama zaten şu sıralar içimden bişi yazmk gelmiyor

      Sil
    2. olsun sen üye ol ama. blogger semtine hem üye ol hem de kayıt ol, gazetemize de üye ol :)

      Sil
    3. Olamadım davet yolla sen bana

      Sil
  10. yönetici ben değilim yaaa ikisinde deee.

    dur bak şimdi, bu gazete adresi, buna üye olcan işte normal üyelik işte.

    http://bloggergazetemiz.blogspot.com.tr/

    diğeri de blog semti, adrresi şu

    http://www.bloggersemti.com/

    buna üye olcan, bir de baksana, solda üstte kayıt ol, ordan kayıt olcan, eğer olamazsan da, blog yöneticisi teo (taklit olunamaz o) arkadaşımız. adresi şu.

    http://www.hayatbitenekadar.com/

    olamazsan ona olamadım dersin ki.

    insta adresi de teoblogin. olmazsa ordan da sölersin kiii :)

    YanıtlaSil