Hakkımda

Fotoğrafım

Deneyimlerim, üzüntülerim
, dileklerim burada sizlerle:) neşeli ol, hayatını yaşa;)

17 Aralık 2016 Cumartesi

Bi Balkan Turu

Eveet ben geldim, hızlandırılmış bir balkan turu ardından dün 5 te evime dönebildim.İş seyahati sebebi ileydi bu çıkış.İstanbuldan ilk durağım Priştineydi.

Priştine ile başlayalım.Doğrusu ben büyük, gelişmiş bir yer bekliyordum; çünkü müşterim İnegöl'e her geldiğinde burun kıvırıyor, burası köy gibi diyordu.Araç kiralayacağımdan, giderken navigasyon cihazını yanıma almıştım.Priştinede, Hotel International Pristinada kaldım, 5 yıldızlı yeni bir otel 3 ay önce açılmış.Navigasyon yolu bozuk ışıksız bir yere götürünce ilk yanlış geldğimi sandım; ama doğruymuş neyse ki.Otel güzeldi, girişte Türk olduğumuzu öğrenince resepsiyondaki bayan hemen türkçe konuşmaya başladı:)İnsanın hoşuna gidiyor tabi.Geç vardığımdan karnım acıkmıştı, otel çalışanının tavsiyesi ile hemen yakında bulunan Albi  alışveriş merkezine yemek yemeye gittim, fiyatları görünce bayağı şaşırdım; çünkü 2 euro gibi bi paraya et yiyebiliyorsunuz.Oradan ünlü Rahibe Terasa caddesine doğru yol aldım, bir tur atıp otelime geri döndüm.
   Ertesi gün erkenden uyandım, Kosova saati bizden 2 saat erken olduğu için ayak uyduramadım.Kosovada müşteri aramadığımdan rahattım, asıl amaç oradaki müşterimi ziyaretti; çünkü çok büyük bir firma ve onu ziyaret etmediğimiz için sitem edip duruyordu.Çoğu zaman ingilizce konuşmama gerek kalmadı, ingilizce bilseler bile türkçe konuşmaya zorluyorlardı kendilerini.Türk misafirperverliği hakim oralarda da, içecek teklif ediyorlardı, yok dediğimde; ama siz Türkiyede bize hep bir şeyler ikram ediyorsunuz diyorlardı.Açık söliyim demleme çayı özledim oralarda, nasıl çay içersiniz diye soruyorlar, siyah çay demek aklıma geldi, normal çay dedim, kuşburnu geldi, ıyk, çoğu yerde zaten expresso geliyor, kahve ile arası olmayan ben, nezaket kuralı filan dinlemeden bıraktım oraya, içmedim.Öğle yemeği için salaş bi mekana gittim, aslında nereye de gittiğimi de bilmiyordum, sadece internetten yemek yenecek yerler araştırıyordum öyle buldum; ama mekana ba-yıl-dım.Liburnia Restaurant.Yemekte gayet güzeldi, yöresel et çeşitleri istedim, haa gönül ragatlığıyla et yiyebilirsiniz;çünkü nüfusun % 97 si müslüman olduğundan, domuz yenmiyor.

O gün akşamüstü asıl müşterime ziyaretimi gerçekleştirdim.Yeni mağazasının açılışının 1. senesi olduğundan kutlama vardı müzikli, ezgileri de gayet hoş.O gün eğlence olduğundan iş konuşamadık, o yüzden ertesi sabah tekrar kendisini ziyaret ettim, Besa adında sıcakkanlı bayan bir partnerim var orada, benimle hep ilgilendi, etrafı da gezdik, pek gezilecek bir yer yok gibi zaten.3 gibi yola düştüm; ama sanki akşam saat 7 gibi hava, 3 buçukta kararıyor ortalık, sanırsınız gece.Oradan Prizren'e uğradım, orada da bir müşterim vardı, görüşemedik; ama gemişken meşhur şadırvanına gittim,orada köfte yedim, o da ne aynı İnegöl köfte, zaten İnegöllüler hep buradan gelme, belli oldu köftenin kökeni.Prizren başkentten daha güzel,Türk mimarisi kokuyor her yer.
SALİM PAŞA CAMİİ

Köfte yiyip, acı bir çay içtikten sonra Arnavutluğa doğru yol aldım.Şehre yakaşırken, netten kendime bir otel buldum.New W Hotel.Otel 4 yıldızlı, her odası farklı dizayn edilmiş, gayet güzel ve temizdi, tek sorunu sıcak olmaması ve kahvaltıda yalnızca tek çay vermeleri.Tirana kelimenin anlamıyla bayıldım, zaten yılbaşı havasını çok severim, her yerde ışıl ışıldı, süslenmeyen tek bir bina yoktu.Yemek yiyecek yer bulmak veya çay kahve içeceğiniz yer zor; çünkü mekanlar hep kafe-bar diye geçiyor.Disco gibi değil; ama her yerde içki içiyorlar, restoran neredeyse hiç yok ertesi gün bayağı aç kaldım, yemek yiyecek bir yer bulana kadar.

Arnavutlukta iş yapmayı bekliuordum; ama ne göreyim, benden ürün alan bir müşteri benim ürünleri kopyalamış, orada yapmış satıyor.Bende bir sinir bir sinir, görüşmedi patron benimle, ulaşamıyoruz dediler Makedonyya gitmiş dediler, sinirlendğimle kaldım.Hemen karşısı İtalya olduğu için bi italyanlık vardı insanlarda.Oradan Makedonya-Ohrid de doğru yol aldım, gölün karşısında bir otelde kaldım, burada lüks otel bulmak zor, hep butik otel, evden pansiyona dönen binalar hakim.Green Garden diye bir yerdi benim kaldığım, küçük; ama en azından temizdi.

Sabah gölün etrafını gezdim, Struga, Durres(sahil kenarı) ve Gostivar'a uğradıktan sonra, Üsküp'e doğru yol aldım.Üsküpte taksi şoförleri çok açgözlü davranndılar, bedel çok tutmuyordu evet; ama fazladan para istiyorlar, dolandırıyorlar.Makedonya için fazla zamanım yoktu, o yüzden tekrar gelmeye karar verdim, iş yapabilmek için.Türk çarşısına gittim, nam-ı dğer Bit Pazarı.Aynı buradaki gibi dağınıktı.Çarşının içinde dolaştım etrafa bakındım, sonra Çardak denen bir yerde güzel bir köfte daha yedim, porsiyon konusunda gayet cömertler.

Karnım da doyduğuna göre artık tekrardan Kosovaya dönebilirdim, Uçağım tekrar Priştine havaalanından kalkacaktı.Biraz hızlıydı; ama keyifliydi, 3 ülkenin de misafirperverliği çok iyiydi; lakin en güzeli bizim ülkemiz,Allah bizi başkasına muhtaç etmesin, AMİN.