Hakkımda

Fotoğrafım

Deneyimlerim, üzüntülerim
, dileklerim burada sizlerle:) neşeli ol, hayatını yaşa;)

21 Kasım 2016 Pazartesi

Üşüyorum Ziyadesiyle

   Üşümekten nefret ederim, kışın dışarıda çalışmak zorunda olan veya sokaklarda yaşayan canlıları hatırladıkça kıştan daha da nefret ediyorum.Arabamın içinde oturup, ısınana kadar geçen zamana küfürler savururken, dışarıdakiler aklıma geliyor, daha da sıkılıyor canım.Ne olurdu yani herkesin sıcak bir evi olsa.Ne kadar uygarlaşırsak sokakta yaşayan insan veya hayvan kalmayacak.

   Kabul ediyorum hiçbir zaman sokakta gördüğüm insanı evime davet edip bir şeyler ikram etmedim ya da ısınmasını sağlamadım.Böyle olunca da insanlar neden evlerine almıyorlar diyemiyorum, isteseler de çekindiklerini görebiliyorum, malum iyisi var insanın kötüsü de.Soğuktan buz tutmuş şekilde bir şeyler satmaya çalışanları gördükçe, sıcak odamda mızmızlandığımı hatırlıyorum.Onları yemek yemeye götürmüşlüğüm ya da bir şeyler alıp geldiğim var ama, para vermem asla dilenenlere, madem açsın gel karnını doyurayım derim.Bir defasında Afyondayım, oranın soğuğu da sağlam soğuktur.Buzlanmaya aldırış etmeyen asi ben, çekmişim ayağıma topukluları, yaz günü bile belki giyemeceğim.Çıkıyorum arkadaşın evinden akşam saatlerinde, sokak sessiz yanımda bir çocuk beliriyor para istiyor, yok canım diyorum yürümeye devam ediyorum, aslında biraz korkuyorum da, bişi olsa koşamam da ayağımda topuklular var, altımda buzlanma.Sohbet etmeye başladım okula da gidiyormuş çocuk, gel dedim sana bi yemek yedireyim arkadaşı da çıkageldi, sokaktan başka birine daha seslendiler.Yolda görenler tuhaf bakıyordu, genç bir kız yanında  harap şekilde 3 4 çocuk.Ödemeyi önden yapıyorum, çocuklar burada yemek yesin diyorum.Aralarından biri çıkıyor, olmaz diyor paket istiyorum, neden diye soruyorum, evde annem ve kardeşim aç beni bekler deyiveriyor.Ahh çocuk diyorum.

   Odam sıcak aslında; ama ayaklarım buz kütlesi sanki.Sıcak su torbası mı alsam, yoksa sıcak panduflar mı?Elektrikli sobaya daha da sokuluyorum yok olmuyor, umarım ısınacak bir yer bulursunuz hepiniz, mızmızlandığım için de özür dilerim.


23 yorum :

  1. Meltem'ciğim hislerimi yazmışsın sanki. Ben de soğuktan nefret ederim, evde iki kat kazak bile bazen yetmiyor, yaşlanınca daha çok üşünüyor:( o çocuklara nasıl içim cız etti anlatamam ama kesene bereket canım, Allah senden razı olsun ne iyi yapmışsın. Benim de çok canımı acıtıyor o çocukların sokaklarda araba camı silmesi, selpak satması...:( özür dileme hayır o özrü lanet politikacılar dilesin hatta özür yetmez saraylarına o çocukları aileleriyle yerleştirsinler de inanalım özürlerine...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. içim cız ediyor; ama yetişebilmek mümkün değil çoğuna.fuarda yaşında bir çocuk gldi, iş arıyor. okumyor musun diye sordum yok babama yardm etmem lazm dedi,o soğukta küçücük bedennle ne yapacaksın diyemedim

      Sil
    2. Sokaklar zordaki insanlarla dolu ancak kişisel yaklaşımlar, geçici çözümler elbette. Kimse de senden isteyemez evine almanı.

      İnsanların iyi niyetli yaklaşımları çok güzel; ama bazen kurban da olabiliyorlar iyi niyetleri yüzünden. Televizyonda duyduğumuz, okuduğumuz çok haber var böyle. Kalıcı çözümler çözümler gerek. Kişisel yaklaşımlara bırakmadan. Kişisel çözüm tek bir an için tek bir kişi için. Kalıcı çözüm bu sorunu yaşayan tüm çileliler için.

      Sil
    3. kalıcı çözüm nasıl sağlanacak bilemyorum ben de malesef, keşke bişiler yapılabls.hepsine sıcak bi yuva diliorum

      Sil
  2. Bu yorum yazar tarafından silindi.

    YanıtlaSil
  3. Ahh çok kötü oldum okuyunca. Ben de yapı olarak acayip üşürüm. İzmir'de havalar güzel birde.. Bizim koca adam evde t-shirtlerle dolanıyor, ben polarları çektim bile. Ne zaman dışarı çıksam aynı şeyleri düşünüyorum. Hayvanına, insanına ayrı üzülüyorum. Böyle işte..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. afyonda okudum bu kadar üşümemştm ben, insanarın samimiyetszlğimi üştüor yoksa:) bi akdenizli olarak bu soğuk memlekete yakışmadım :D

      Sil
  4. içim yandı okuyunca Ellimizden geldiği kadar ufakta olsa bir şeyler yapmaya çalıyoruz ama işte Rabbım cümlesinin yardımcı olsun inşallah İnsana ayrı hayvanlara ayrı üzülüyoruz ne denir ki O güzel yüreciğine sağlık ..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. aynen ama yetmiyor bizim yaptıklarımız, teşekkr ederm çok

      Sil
  5. Yanıtlar
    1. ıı ııh, günden güne soğuyor.hava kalbime de etki ediyor sanki doğru orantı ile

      Sil
    2. Kalbine... Bunu düşünmek lazım. Değil mi?

      Sil
    3. Evet; ama kalbim buz sanki

      Sil
    4. Hislerimi dondurduğunu düşünüyorum havanın, böyle sanki en yüksek dozda antidepresanı içmişim de flu olmuş gbiyim

      Sil
    5. Hisler de donarmış yani :))) Ben fiziki sanmıştım :)

      Sil
    6. Evet :D şair diyo ya beni bu güzel havalar mahvetti diye, beni de bu soğuklar

      Sil
    7. Ama o başka bir mahvoluş. Sendeki sorun donma. Şair ile senin sorun aynı değil gibi:))) Hem o baharda, bahar yellerinden şikayetçi.

      Sil
    8. :))) bilşyorum; ama birden aklıma geliverdi şairciğim

      Sil
  6. Benim zaten içim buz tam ısınamam Çoluk çocuk gitmek iyidir. Bende o şekilde yapıyorum karşılıklı yemek yiyoruz biz Bloğ arşivi yapmışsın var gelişme sende ....Gülesim geldi kendime

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. bişi dicem o dediğinden yapmadım ben:S sadece renk değiştridim, sen yumuşak ton kullanın dedin dye :D

      Sil
    2. Güzel olmuş Renk kısmı,da Sen yine iyisin yorumlar gitti Bende Son paylaşımlarım,da bana,da Bir sakinlik ....

      Sil
    3. neden öyle oluyor ki, yeni halini sevmedm ben zaten

      Sil