Hakkımda

Fotoğrafım

Deneyimlerim, üzüntülerim
, dileklerim burada sizlerle:) neşeli ol, hayatını yaşa;)

27 Kasım 2016 Pazar

Sevgili 15 Yaşım

   Hava bugün her gün ayaklarımı üşüten soğuğun tersine yumuşacıktı.Öyle ki uyandığım andan bu yana olan tüm zamanımı balkonda güneşin tadını çıkararak, kitap okuyarak geçirdim.Okuduğum kitap bir geçmişten bir de günümüzden bahsediyordu, bölüm bölüm olarak.Yılbaşı listesi yapmıştı kendilerine karakterler, yapılacaklar listesi diye.O benim de aklımda bir ara hazırlayacağım onu; ama birden geçmişe gittim ve keşke şunları yapsaydım ya da yapmasaydım diye düşündüm.Bugün 25 yaşındayım 10 sene öncesine seslenmek istiyorum, kendime 15 yaşıma.

    Sevgili Meltem,

   Her zaman; ama her zaman gülümse.Biliyorum babanın şımarık kızısın; ama istediğin bir şeyi yapılmadığında surat asıp yaptırana kadar küsmek yerine onları ikna etmeye çalış.Her zaman arkadaşların olmasın önceliğin ve ailenle daha fazla zaman geçir, her hafta çıkılan ve sevmediğin pazar gezmelerine giderken bile gülümsemeni eksik etme.

   Lisede ilk senen bu, ailen ve öğretmenlerinin istediği bölüm yerine kendi sevdiğin bölüme karar ver ve onu oku.Komşuları akrabaları dinlememeye devam!Sevdiğin ortamlarda bulunmaya dikkat et, seni önemsemeyen insanlar için kendini hırpalama, bırak olabildiğince uzaklaşsınlar.Kendini her gün ama her gün öğrenmeye odakla, yeni şeyler öğren, kendini geliştir; ama asla ama asla insanlara tepeden bakma.Bak uyarıyorum büyük konuşma; çünkü bir şey oluyor ve kendini onu yaparken buluyorsun.Kardeşlerinle daha fazla ilgilen; çünkü sen onların ikinci annesisin ve en yakınları ol.Ne olursa olsun kalbine kötülüğü yaklaştırma, seni üzenler ağlatanlar olacak; ama sakın yere kapaklanma.Kendine güven ve kendi kendine yerden kalkabileceğini bil.HAYIR demeyi bil, bu insanlara kötü davranmak demek değil, sınırlarını çek ve aşılmasına izin verme.

   Aldanma, insanların sana zarar verebileceğini göz önünde bulundur ve seni çok sevdiklerini söyleseler bile bir gün seni bırakıp gidebileceklerini bu durumda yola yalnız devam etmen gerektiğini unutma.Sev, doğayı sev, insanları sev, müziği sev.Bir hobi edin mesela, canın sıkıldığında yapmanın seni iyi edeceği.Spora devam et ve asla bırakma.Annene, babana, kardeşlerine daha çok sarıl, onları sevdiğini söyle.Ölüm gerçeğini hiçbir zaman unutma ve küçük şeyler için insanların kalplerini kırma.

   Sevgilerimle, şimdiki sen :)




16 yorum :

  1. 25 yaş ne güzel:)ne olur kıymetini bil bu yaşların, inanmayacaksın ama göz açıp kapıyorsun yıllar geçiyor anlamıyorsun. :( kendine verdiğin öğütler çok güzel, naçizane bir ek 35'e gelmeden evlen, çocuk doğur. Sonra pişman oluyor insan. (Ay yok koca delisi değilim ama bir çocuğum olsun isterdim facebook'ta gururla resimlerini paylaşacak....)
    sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. kıymet bilmeye çalışıyorum, bol bol gülümsemeye, sevdiklerimi aramaya, uzakta oldğum için malesef gerektiği kadar yanlarında olamıyorum.Müjde ablacm ben 1 yıllık evliyim zaten :) 35 e gelmeden 1 değil 2 çocuk istiyorum :D

      Sil
    2. A, pardon ya:))))hay Allah:))oldu o zaman harika:) inşallah güzel haberi bekliyorum:)

      Sil
    3. ne demek Müjde ablacm, yavaş yavaş tanıyoruz birbirimizi.35 yaşıma gelmeden yapmam gerekenler dye bir liste hazrlamaya başladm bile

      Sil
  2. Yirmi beş yaş için engin edinimler. Güzel öneriler.

    On beş yaş duymuş mudur bunları? :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. tuhaf bişi oldu, sabah cevap vereym dedm yoruma, antik zürafanın yazdğnı sen yazdn sandm öyle cevap verdim, şimdi baktım başka yorumlar da varmş, ay ben sanırım kendime anca gelebldim bugün. 15 yaşım duysa da geç; ama aramızda varsa genç arkadaşlar onlara tavsye olsun

      Sil
    2. :))) Sıradan akmamış bugün gün :)

      Sil
    3. Erken uyandm neredeyse fabrikay ben açacaktm o kadar yani, kafam doluydu çokça, anlaşılacağı üzere ne bileyim 3 4 gibi ayıksadm yorumları :D

      Sil
  3. Her yıl olgunlaşıyoruz.Nerede yirmili yaşlarım nerede şimdiki yaşlarım :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. kesinlkle, sürekli bir şeyler öğreniyoruz.ay umarım 35te kalbi kırık olarak 25 e seslenmem, ay aman Allah korusun

      Sil
  4. Ah 25 :)
    Lisenin ilk gününü tekrar hatırlattın bana, ne kötü bir gündü! Bu okuduğun kitabın adı neydi?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ne kadar kaldıysa aklımda, rüyamda lise yıllarımı gördüm.Kitap Amy Silver a ait, sen ben ve onca yıl

      Sil
    2. Gerçi antik zürafanın lisedeki ilk günü benim için biraz farklı olsa da Ünye'den geldiğim için oradaki ortaokul arkadaşlarımı aramıştı gözlerim. Lise sonda alıştım ama.

      Sil
    3. Biraz zaman almş alışmak:)

      Sil
  5. Arada böyle motivasyonlar şart. Harikasın canım ❤

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. boyutlar arası ışınlanma istiyorum sayın Bektaşi :)

      Sil