Hakkımda

Fotoğrafım

Deneyimlerim, üzüntülerim
, dileklerim burada sizlerle:) neşeli ol, hayatını yaşa;)

24 Kasım 2016 Perşembe

Nefes Alamıyoruz

   Resmen temiz bi nefes alamıyoruz arkadaşlar!Malumumuz kış geldi, her bacadan dumanlar çıkıyor, hele bi de sanayinin gelişmiş olduğu bir yerdeyseniz bu durum daha da içler acısı.Bugün İnegöl'ü ele aldım.

   Bilmeyenler için söylüyorum İnegöl mobilyasıyla ünlü bir ilçemiz ve 2 binin üzerinde irili ufaklı fabrika ve tesis var.Evet evet yanlış duymadınız, bu sayı daha fazla bile olabilir.Hepsi nasıl ekmek kazanıyor sorusuna ben daha cevap bulabilmiş değilim, neyse zaten konumuz bu değil.Havasının kirli olduğunu duymuştum; ama bugün arabamın içindeyken bile sanki karbondioksit çekiyormuşum gibi hissedince, yok artık ya dedim, o kadar da olmaz.Ne kullanıyor bu insanlar, nasıl bu kadar kötü olabiliyor hava.Evet biliyorum maddi durumu pek iyi olmayan insanlar ucuz kömür kullanıyor, ona bir şey diyemiyorum; çünkü yokluktan öyle; ama yani koskoca fabrikalar yapıyorlar, dünyanın parasını kazanıyorlar bi filtre takın bir önlem alın di mi kardeşim ya.

Bir insan ortalama 70 sene yaşıyorsa eğer bence bu hava kirliliği ile 60 a düşer o.Çok ciddiyim astım olur ne bileyim başka bir hastalık olur.Düşünsenize ciğerimize çektiğimiz hava oksijen değil karbondioksit taşıyor.Boğazım yandı, gözlerim doldu o derece ki dışarıda değildim arabamın içindeydim, oraya da nasıl giriyor anlamış değilim.Daha çok ağaç lazım, çokça ağaç lazım, bilinçlenmek lazım çok çok.


6 yorum :

  1. Çok haklısın hem de çok. Burada da güya doğal gaz geldi, hava temiz olacak, temiz yakıt vs. dediler ama gel gör ki, doğal gaz öyle pahalı ki, (mesela benim ayda 400 liradan az değil), millet kombi yakmıyor, apartmanın 5. katında odun, kömür sobası yakıyor. Kömürler de AKP nin dağıttığı ZEHİRLİ UCUZ kömürler...Sonra da dediğin gibi pencere açılmıyor.
    Crown dizisini izlerken öğrendim, (yarı belgesel diziydi) İngiltere'de sis çöküp, kömür, duman birleşince hangi yılsa binlerce insan ölmüş, toplu ölüm olmuş.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. aynen benim de pahalı geliyor ki gündzleri evde yokum.valla burda hergün sis var, korkuyorum bazen araba kullanırken görmicem birine çarpcm diye, Allah korusun zaten sürekli insan ölüyor ülkemde ooff

      Sil
  2. İnsan sağlığı bu kadar ucuz olmamalı.Doğalgaz gibi yakıtlar ucuz ve ulaşılabilir olmalı ki herkes kullanabilsin...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. kesinlikle katılıyorum, akdeniz bölgesinde hava sıcak oldğu için neredeyse hiç doğalgaz hattı yok ne yazık ki kömür yakmak zorunda kalıyoruz

      Sil
  3. Ah bacalar. Ama yine de bacalar tütsün. İnsanlar tütmesin. Hani öfkeden tüterler ya. Kızınca. Yine de bacaların tütmesi yeğ, değil mi?

    Oysa oralar nasıl doğa harikası yerler.

    Oksijene mi kaçsan acaba?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. tütsün tabii, herkes sıcak sıcak otursun.öfkeden ben de tütüyorum bazen ya :) oksijene kaçmama az kaldı

      Sil