Hakkımda

Fotoğrafım

Deneyimlerim, üzüntülerim
, dileklerim burada sizlerle:) neşeli ol, hayatını yaşa;)

5 Kasım 2016 Cumartesi

Minicik Bir Özür

   Geç kalmış bir özrün önemi var mı?Daha önceleri çok beklediğim, zaman geçtikçe azalan ve daha sonra biten bir özür beklentim vardı.

   Bana haksızlık ettiğini defalarca söylememe, anlatmaya çalışmama rağmen beni dinlemeyip, suçlu bulup bana haketmediğim şeyler söyleyen biri aradı, üstelik uzun zaman sonra.Sesinde mahcup bir ifade, kötü şeyler söylememden çekinen bir ses tonu vardı.Şaşırdım tabi; ama beklediğinin aksine ne öfkeliydim ne de başka bir şey hissediyordum.Zamanında çok öfkelensem de çoktan unuttum; çünkü biiyorsunuz kötü düşünceler,hatıralar hamallıktır derim ben.Kendime şaşırdım aslında; çünkü zamanında gelişen bu olay karşısında çok gözyaşı dökmüş, üzülmüştüm, ahımı da almıştı hani.Düşündüm biraz haz duygusu filan da yoktu, sadece geçmişte kendimi, çevremdekileri o kadar yıpratmanın ne gereksiz olduğunu gördüm.

   Her şeye rağmen evet, düşünüp suçlu olmadığımı anlaması güzel bir şey ve özür dilemesi büyük bir erdem.Ha bir şey değişiyor mu diye sorsanız, benim için soğumuş şeylerin özrü pekte bir şey ifade etmiyor, yanlış anlamayın affetmiyorum demiyorum, sadece üzerinden çok zaman geçtiği için zaten unutuyorum.Ufak bir tavsiyede bulunmak istiyorum, özür dilemek kimseyi küçültmez, o yüzden gerektiği yerde lütfen dileyiniz.Yani lafın kısası  henüz zaman varken, ikiniz de hayattayken yapın, geç kalmayın, minicik olabilir; ama bu sizin ne kadar erdemli ve adaletli olduğunuzu gösterir.

Sevgiler...



20 yorum :

  1. Özür dilemek kimseyi küçültmez, hatta 80 yaşında olsam - misal- 3 yaşındaki bir çocuktan haksızsam özür dilerim ki, o da dürüstlüğü öğrensin. Ama dediğin gibi aradan çok zaman geçince özrün pek kıymeti olmaz, yine de iyi olmuş. Hatasını görebilmiş...ve alma mazlum ahını çıkar aheste aheste:)

    Sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ben de öyle, bi de benim ahım tutuyor ya :s

      Sil
    2. Haklı olanın, masum olanın her zaman ahı tutar. Doğanın kanunu ya da Allah'ın kanunu hangisiyse. Ben o yüzden kimseye beddua etmiyorum, siyasilere bile. Nasılsa Allah veriyor herkese eninde sonunda layıkını.

      Sil
    3. ben de beddua etmem asla, umarım herkes layığını yaşar

      Sil
  2. Özrü gerektirecek bir şey olduğunda dilemek tabi ki...

    Özür öyle bir şey gibi geliyor ki bana kendimizi hiç dilemesi gereken gibi görmediğimiz çok oluyor. Ama bizden özür dilenmesini çok olağan buluyoruz galiba.

    Sen ah etme, e mi ?) :)))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. aynen çoğu insan karşıdan bekliyor ama kendisi yapmıor.Ölesine ah etmem yaa canım çok yanığında olyor işte, değişik bir enerji yayıyorum galiba

      Sil
  3. Geç de olsa özür dilemesi iyi olmuş. Geç kalınmış bir özür ne kadar kıymetli, orası tartışılır tabii. Keşke dürüst olabilmek bu kadar zor gelmese. Sevgilerimle :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. adalet duygusu olmalı biraz da insanın için de, sevgilerimle

      Sil
  4. Bir de her şeye özür dileyenler var :) O da bunaltıyor insanı :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ben bazen özür diliyorumi hatalı olduğumdan değil, ne dersem diyim karşımdaki anlamaacağından onu susturmak için diliyorum

      Sil
    2. Evet, git başımdan demek için yapıyorlar onu sanki. Ben de sevmiyorum öylelerini, şöyle ağız tadıyla tartışamıyor ki insan :)

      Sil
    3. yapacak bir şey kalmıyor ki, laftan anlamıyor bazı insanlar, ben de özür dilerim dyip çekiliyorum, ben de istemem böyle olmasını ama işte..

      Sil
  5. Meltem uzun süredir yollarımız kesişmese de, bugün tek tek yayınlara bakıyor, ihmal ettiğim kızlarımı dolaşıyorum. Arkadaşlarım da gelmişler hoşuma gitti. Özür dilemek.
    Özür dilemek için önce kişinin hatasını anlaması, egosundan sıyrılıp, çok üzdüğü, belki günlerce ağlattığı insanın gönlünü alması...Bu o kadar değerli bir atılımdır ki, keşke...
    Ben son zamanlarda yaşadığım, blogdan beni epeyce soğutan bir olaydan ötürü gerçek bir özür bekledim. Yaşımı geçtim, onca paylaşımın hatırına. Ama yok. Gerçekten evimden uzaktayım ve yirmi gündür hâlâ kendime gelmiş değilim. Canlar sağ olsun.
    Önemli bir konuyu işlemişsin. Gönül kırmak hiç hoş bir şey değil. Hele ki saygısızlık, minnetsiz olmak, gerçekten kaldırmak çok zor ve çok ağır. Sevgiler kızım :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. hoşgeldin Ece ablam uzun zaman oldu evet:) kesinlkle dediklerine katılıyorum, çoğu insan malesef ki egoarından kurtulamadığından yapamıyor.neler yaşadığını bilmiyorum malesef :s kendini üzeme sakın; çünkü üzüldüğünle kalıyorsun.Saygısızlık, minnetsizlik zaten artk başka bir boyut.Sevgiler ablacım hep gel :)

      Sil
  6. Özür dilemek çok güzel bir erdemdir Ve bunu yapa bilmekte çok güzel Ne güzel geçte olsa özür dilemiş ...Güzel anlatmışsın sevgiler :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. çok teşekkr ederm, kesinlikle erdem işi bu yüzden herkes yapamıyor

      Sil
  7. iyi fikir ivit özür dilemek iyi hatırlatma olduuuu :)

    YanıtlaSil
  8. Hatasını fark etmiş ya, o bile önemli...

    YanıtlaSil