Hakkımda

Fotoğrafım

Deneyimlerim, üzüntülerim
, dileklerim burada sizlerle:) neşeli ol, hayatını yaşa;)

19 Kasım 2016 Cumartesi

Kendini Tanıtmaya Dair

 Erkek kardeşim bana kendimi tanımaya yardımcı olabilecek birkaç soru göndermişti ve bunları cevaplamamı istemişti, ben daha önceden yaptım; ama bilgisayarımda görünce sizinle de paylaşmak istedim.

Aşağıda belirtilen ana başlıklar doğrultusunda kendinizi tanıtma raporu hazırlayınız.
1. Yaşam Tarzı ve Yaşam Felsefesi:
İnsanın doğası hakkındaki inançlarınız nedir? İnsan doğuştan iyimidir, nötr müdür, kötü müdür? Kadın ve erkek arasındaki ilişki nedir, nasıl olmalıdır? Çalışmanın, dinlenmesinin ve ailenin insan yaşamındaki yeri nedir? Bir başkasına bağımlı olma ne zaman kabul edilebilir? Bireyin kendisinin ve başkalarının iyiliği için sorumluluğu nedir? İnsanlar niçin başkalarına yardım eder, yardım etmenin altındaki temel gereksinim nedir? Bireyin Yaradan’la Tanrı’yla, Allah’la, Kutsal Güçle arası nasıldır?
2. Ahlak Kuralları ve Değer Sistemi:
İnsanın Doğası hakkındaki görüşünüz nedir (Doğuştan iyidir, nötrdür, kötüdür) ve bunun temeli nereden kaynaklanmaktadır? İnsanın tabiatla ilişkisi nasıl olmalıdır (Boyunduruğunda, uyumlu, kontrol edici) ve sizin doğayla ilişkiniz nasıldır? İnsanın zaman oryantasyonu nasıl olmalıdır (geçmişte, bugünde,  gelecekte) ve sizinki nasıldır? Katıldığınız aktiviteler nelerdir ve bunu niçin yapıyorsunuz? Diğer insanlarla ilişki kurmaya bakışınız nasıldır? İlişkiyi niçin kurarız?
3. Geçmişi / Kökeni:
İsim koyma, evlendirme kalıpları kökende nasıl? Kökende toplumdan farklı olan şeyler var mı? Bunlar ayrımı yapılan kültürün yansımasını da gösterir. Hayatınızda önemli yer tutan (sevdiğiniz ve sevmediğiniz) kişilerin (anne-baba-öğretmen gibi) özeliklerini yazınız.
Doğumdan bugüne kadarki yaşamınızı her bir yılı temel olarak renkli kalemlerle çiziniz ve açıklamasını yapınız.
4. Yaşam Deneyimleri:
Yaşamınızı etkileyen önemli deneyimlerinizi sembollerle anlatınız ve bu deneyimlerin bugünkü gereksinimlerimiz üzerindeki etkilerini anlatınız.
5. Kişisel Gereksinimleri: +
Gereksinimlerimizi belirlerken nelere dikkat ediyorsunuz, hangilerini karşılıyor hangilerini Karşılayamıyorsunuz? Gereksinimlerimizi nasıl karşıladığımız da önemlidir. Ne yapabiliriz ki bunları tanımlarız ve gideririz?
6. Kişisel İşlevselliği:
Bundan önceki beş maddeyi temel alarak kişisel işlevselliğimizi ortaya koyunuz. Önceki maddeleri dikkate alarak yani yaşamınızı değerlendirerek şu an sahip olduğunuz enerjinin resmini (renkli kalem ve boyaları kullanarak) çiziniz ve buna ilişkin açıklamanızı yapınız.




 1. İnsanın doğuştan nötr olduğunu düşünmüyorum.Ruh üflenirken bazı bedenlere ötekilerden daha fazla iyi düşünme ya da kötü düşünme duygusu verildiği kanısındayım.Kadın erkek arasındaki ilişki ne yazık ki çoğu  zaman cinsellikten ileri gidemiyor.Karşımızdakine baktığımızda özellikle yakışıklı/güzel ise yaratılan küçük bir fırsatta bile arkadaşlıktan sapmalar  ve yanlış yönelimler oluyor.Kadın da erkekte aslında tek eşliliğe inanmıyor.İlişkinin nasıl olması nasıl davranılması gerektiği hakkında bir yorum yapamıyorum.Her insan gibi ben de az çalışarak keyifle çalışarak para kazanmak istiyorum.Ağır bir iş yapmıyorum, tüm gün oturduğum da söylenebilir; ama keyif vermediği  ve çok boş oturduğum için zevk alamıyorum.Aile kavramı babamı kaybedene kadar pek oluşmamıştı sanırım; çünkü o zamanlar bana göre ailem her zaman olacaktı, kimse eksilmeyecekti.Canım istediğinde arayabilecektim, zaten 2 ayda bir aileme gidebiliyordum, okul zamanları eğlendiğim için yanımda olmamaları problem yaratmıyordu.Şuan uzak bir şehirde yaşamaktan, işimde mutsuz olmamdan dolayı ve heran birine bir şey olacak korkusu yaşadığımdan dolayı ailemi yanımda istiyorum ama mutsuz olduğum zamanlarda daha ağır basıyor, özellikle duygusal olarak yaralandğımda sadece ailemin beni koşulsuz sevebileceğini düşünüyorum.Bir başkasına bağımlı yaşama sanırım en zayıf olduğum konulardan biri, aslında karşımdakine ihtiyacım bile yoktur ama ben öyle bir alışıyorum ki bağımlı hale geliyorum karşımdaki olmasa aldığım oksijen bile batıyor zannediyor ve hayatıma odaklanamıyorum bu da uykusuzluk huzursuzluk ve mutsuzluk yaratıyor içimde.Kendim ve başkalarının iyiliği çoğu zaman çakışabiliyor, karşımdakine haksızlık etmemem gerektiğini ben üzülsem de gececiğini düşünüyorum ama farkında olmadan kendi mutluluğum için çalışıyor karşımdakini görmemeye çalıştığımı farkediyorum.İyilik sebepli yapılan bir şey değildir ve altında bir şey aranması gerekemz, istersiniz ve yaparsınız, daha fazla insanın kendi doğasıyla ilgilidir, umursarsınız ya da umursamazsınız.Derde düşmedikçe yaradan ile ilgili pek düşünmüyoruz ne yazık ki, sanırım zor zamanlarda dua edince bize yardım edecek olgusu yaşıyor.

2.Ahlak Kuralları ve Değer Sistemi
Kontrol edici bir yapım var ve işler benim istediğim gibi gitmediğinde kendimi inanılmaz kötü hissediyorum.Geçmişe çok fazla takılırım, geçecek bitecek diye düşünürken bile acı çekmeye devam edenlerdenim.Kolay kolay silemiyorum unutamıyorum bazı şeyleri.Aktivitelerden uzun zamandır uzağım, yaptığım tek şey kitap okumak eskisi gibi merakımdan değil sırf zaman geçsin diye yapıyorum.Çok çabuk ilişki kurarım, zorlanmam, genelde beni seven herkese  karşı olumluyumdur.Özellikle bana karşı ilgililerse ben de aynı şekilde ilgili olmaya çalışırım.İlişki çoğu zaman pohpohlar.Karşıdaki tarafından değer görmek güçlü hissettiriyor, kız da olsa erkekte olsa farketmiyor.

3.Geçmişi Kökeni
İsimlendirme eskiden değil ama son birkaç senedir beni boğuyor.Kuralcı dayatılmış değerler sistemler karmaşa aklıma gelen şeyler bunlardan ibaret.Görev gibi, zamanı geldiğinde birini bulmak evlenmek, sonra çocuk yapmak onu büyütmek kendini ona vermek, çevremize bakarsak eğer hepimize empoze edilmiş aynı hayatı yaşama biçimi.İlişkileri yaşama biçimimize,  yetiştiğimiz ortam ve  değer yargılarımız önderlik etmektedir.Dilediğimiz gibi yaşayamıyoruz.Yaşayış tarzı ile hayatımda önemli yer tutan biri olmadığı için yazamıyorum.
0-14 yaş: sarı cıvıl cıvıl dertsiz, herzaman herkes tarafından sevilen başarılı bir çocuk ve öğrenci.
15-20: lacivert.eskisi gibi başarı elde edemeyen, ailesini memnun etmeye çalışan aynı zamanda kendi kendine karar vermek için savaşan bir ergen.
21-23:mavi.kazandığı bölüm ve geleceğe dair umutlarla yaşayan, gururlanan.hiçbir şeyi dert etmeyip gezip tozan klasik bir genç.
23-24: mor.babasını kaybetmiş, okuduğu bölüm ile bir yere gelemeyeceğini anlamış, özel ilişkisi çatırdamaya başlamış, kendine dayanak arayan bir zavallı.
25-… :siyah.

4.Yaşam Deneyimleri
Deneyimlerim beni akıllandırmıyor.

5.Kişisel Gereksinimler
Gereksinim duyduğum şeyin ne olduğunu bile bilemiyorum.


6.Bişiler başaramadığımdan ve çok boş durduğumdan dolayı siyah!Yaptığım hiçbir şeyden zevk alamıyorum.Durduk yere kalbim sıkışıyor.Enerjim yok kendimi 1000 ton ağırlığında hissediyorum.



19 yorum :

  1. Sorular çok iyi hazırlanmış. İnsanın kendisiyle yüzleşmesine neden oluyor. İçten bir şekilde cevaplarsam paylaşamazdım herhalde :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. içten olmak zorundaydu, sonucunu ben de merak etmştim, kardeşimin uzman hocası tarafından deerlendrildi

      Sil
  2. Çok içten, yürekten cevaplar okudum...
    Başka var da yazmayayım. Çünkü müzik çok dokunaklı.

    YanıtlaSil
  3. Anladım. Fuar yorgunluğunu durum raporu hazırlayarak ve bu şarkı ile atıyorsun :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. :) yok bu biraz eski zaman geçti üzerinden; ama y-şarkı konusunda haklısın, açıp açıp dinliyorum

      Sil
    2. Hımm, dinlendirici etkisi var o zaman :)))

      Sil
    3. var da işte, iraz da yoruyo düşünmek istersen :s

      Sil
    4. Bu kadar yorucu düşünce?

      Sil
    5. Senin mazin mi var? Ama çok gençsin :)))) Daha otuz bile değilsin ki :))))

      Sil
    6. ordan bakınca komik görünüyo di m i:) evet benm bile mazim var hahaa

      Sil
    7. Komik gözükmüyor. Olabilir.

      Sil
    8. Allah beterinden korusun diyorum valla

      Sil
  4. İçtenlikle cevaplamışsın ama sonunda siyah hissetmene gerçekten üzüldüm:( umarım kısa en kısa zamanda daha mutlu hissedersin, daha çok gençsin Meltem'ciğim benim gibi 60'a yaklaşmış olsan ne olacaktı? O yüzden lütfen gencim ve önümde kocaman bir hayat var diye düşün. Hayat seni yenmesin, sen hayatı yen inanıyorum yeneceğine. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. teşekkr ederm Müjde abla, zaman geçti üzerinden şuan daha iyiyim :) siyah değil de mor diyelim

      Sil
  5. Sorular kesinlikle çok iyi. Çok cesursun. Açık açık cevaplayıp paylaşacak kadar cesur. Bu soruları oturup kendime soracağım. Cevap verebilir miyim bilemiyorum ama paylaşacak kadar cesur olduğumu sanmıyorum.

    Dilerim her şey gönlünce olsun :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. :) kardeşimin hocası hazırlamış teşekkr ederm yazdıkların için, sen de cevapla; ama birine yorumlatmak gerekiyor :D dilerim hayırlısı olsun hepimiz adına

      Sil