Hakkımda

Fotoğrafım

Deneyimlerim, üzüntülerim
, dileklerim burada sizlerle:) neşeli ol, hayatını yaşa;)

11 Kasım 2016 Cuma

Gülüyorsak Eğer

   Kaliteli insan,ona gösterilen güler yüz ve samimiyetten cesaret bulup haddini aşmayandir, demiş bi insan evladı.Ne güzel demiş ya, alnından öpüyorum.

   Etraflıca düşündüğümüzde iyi niyetimizin, güler yüzümüzün ne kadar suistimal edildiğini görürüz.Özellikle satış dalında, ikili görüşme gereken işlerde bu işin ne kadar çığrından çıktığını görüyoruz.Örneğin ben yurtdışı pazarlama birimindeyim, fuarlara katılıyorum ya da müşteri ziyaretine gitmem gerekiyor, patronumun hepimize ilk söylediği şey şudur, güler yüzlü olacaksınız, suratınız düşmeyecek, sesiniz neşeli ve canlı olsun.Ben yapım gereği zaten böyle bir insanım, canım gülmek istemediğinde  de patronumun dediklerini hatırlıyorum.Çoğu müşteri bunun kıymetini biliyor ve ilgimiz için teşekkür ediyor, çoğu yerde asık surat ile karşılaştıklarından şikayet ediyorar.Haklılar; çünkü alıcı olarak satıcıdan güler yüz beklenir.Ben gittiğim bi mağazada uyuz çalışanlar varsa gıcık olurum, alacağım varsa da almam ürünü.Neyse efendim benim çalıştığım yerde çok seyrek olsa da, çoğu yerde kişiler güler yüz görüp hadlerini aşıp, ahlaksız tekliflerde bulunuyorlar.Bu noktada insan artık tebessüm etmek bile istemiyor; ama iş şartları diyorum.İşvereni iyi olan insana bir şey olmuyor, benim başıma geldi mesela, cıvık davrandı bana müşteri, patronum kovdu onu, çok sinirlendi dövecek sandım; ama bi havaya girdim ki ohoo.

   Türkiyede empati nasıldır hepiniz bilirsiniz, aynı şey anana bacına kızına yapılsa ne hissedersin diye sorarlar.Ben de insanlardan bunu bekliyorum, yani diyorum ki Allah çocuğunuzun karşısına aynı sizin gibi bi insan çıkarsın, gönlünüz nasıl rahat edecekse siz de öyle olun.

10 yorum :

  1. Uuuvvvv.... İnsanlarla bire bir götürülen, yüz yüze yürütülen işler zor. Geçmiş olsun Meltem.

    Sektör olarak farklıyız da pek bilemiyorum özel sektörü. Neyse ki öyle bir işteyiz yani. Ne insan var ne de başka can sıkıcı şey. Bambaşka bu yüzden ve şükürler etmek gerek her ne olursa olsun can sıkıcı şeylere mahal vermediği için ortamımız.

    Ancak çalışma ortamının bunu kaldırmadığına çok sevindim senin adına. Etik çok önemli. Etik bozulmamalı. Saygı işte bu. Göstermelik değil yoksa. O çok kolay. Kapıyı aç, yol ver bir saniyede saygılı ol. Değil ama.İçten gelen her yaklaşım aslında saygı. Tek başınayken bile sanki çokluktaymışcasına özenli davranmak saygı.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Zor valla Yasemin abla herkes ile kolay anlaşamıyoruz.sektörümüz değişiklik gösteriyo dediğin gibi, neyse ki senin iş öyle değil.Hizmet sektörü cidden zor, insanlar malla beraber seni de satın aldığını düşünüyorlar sanki.

      Patronum bu konuda hassastır, baba gibi davranır bana, öteki erkek çalışanlar da abi gib korurlar saolsunlar.Etik çok önemli bi konu aslında; ama ne kadar uygun davranışlar sergilendiği muamma.Sırf mal satmak adına bazı işverenler çalışanını öne atabiliyor, müşterilerle yemeğe eğlenceye gönderiyor, şükür ki patronum bu konuda çok titiz.

      Sil
    2. Elbette para için yani geçim ve belli bir hayat kalitesini sağlayabilmek için çalışılıyor. Ancak çok çok daha fazla parası olsa bile bahsettiğin yıpratıcılıkta, insanı kendinden eden, benliğine ters alanlarda değil daha kendine göre, huzurlu, güvende hissettiği yerlerde kalması o insanın sağlığından, aklından olmaması için elzem galiba :)

      Sil
    3. herkes seveceği işte çalışmak istiyor; ama olmuyor malesef.tabi ki haklısın elzem tabi, hepimize bol sabır diliyorum

      Sil
  2. Bizde içsel otokontrol yok :( Dışşal kontrol de taşıma suyla değirmen döndürmek gibi ancak bir yere kadar gider...

    YanıtlaSil
  3. Empati demiyelimde ben mesafeyi bir süreden sonra aşarsa karşımdaki bir sirk eliyorum iyi geliyor kendine geliyor bir

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. :) ben nasıl yapacağımı bilmiyorum onu işte

      Sil
    2. Dayaklıksın sen nasıl bilmezsin daha yeni girdim eve :) Baktın o sınırı karşındaki aşmaya müsayit yapıda ona o çizgiyi her zaman belli edeceksin Gülüceksin ama gayet mesafali yada hafif tebessüm gerisi çok bile onlara Zaten o potansiyelde olana gülme bile baktın seni söyluyor seni yöneticiye neden niçinlerini açıklıyorsun zaten satış sadece gülümsemeden ibaret değil konuşma kabiliyeti diksiyon beden dili kıvraklık karşındakini hipnoz seansları :)

      Sil
    3. Ben de eve geldm patronum erkeb gönderdi bugün, anladı ne kadar yoruldğmu:) geldm de elektrik yok bend çiçeklermle sohbet edeym bari dedim umarm solmazlar anlattklarmdan snra:) benm problemim şu sert çıkamıyorum, hakedene hakettiğini veremiyorm

      Sil