Hakkımda

Fotoğrafım

Deneyimlerim, üzüntülerim
, dileklerim burada sizlerle:) neşeli ol, hayatını yaşa;)

18 Kasım 2016 Cuma

Bi Gıdımdan Fazla Bendeki Sevgi

   'Sen, sevdiği bir insana yemek yaparken, acı sevmiyorsa eğer tek tek tüm biberlerin tadına bakıp, ardından doğrayan bir insansın', dedi bir arkadaşım benim için.Vaay dedim ne iyi bir insanmışım ben, ha ama biz daha depresif şeyler konuşuyorduk, elimde olmadan bir insana kötülük yaptığımı anlatıyordum o da karşılık olarak bana bu cümleyi söyledi.Hah dedim bende, evet işte böyleyim ben ayarsızım, durma noktam yok sevdiklerim için.

   Cidden öyleyim bak, depresif yanım diyor ki, işte sen bu yüzden kaybediyorsun kızım çok değer veriyorsun.Sevdiğim insanın üzülmesine dayanamam, dayanamıyorum yani hele ki çözülebilecek bir şeyse.İmkanlarım el verdiğince, bazen yetmediği takdirde yine de uğraşır sorununu halletmeye çalışırım.Bir kere şöyle bişi var, sevdiğim insan sıkıntılıysa eğer ben mutlu olamıyorum,bir huzursuz oluyorum, o da benle gülsün istiyorum, bencillik değil bu, sıkıntısını çekmemek hiç değil, dinlerim sonuna kadar isterse günlerce anlatsın, zaten en önemli şey yanında olduğunu hissettirmektir, tabi benim için geçerli bu, herkesin öyle olmadığını gördüm.

   Sevgide sınır tanımayan biri olarak, nefrette de öyle olduğum düşünülür; ama yok edemiyorum.En nefret etmem gereken insandan bile nefret edemiyorum.Bir paylaşım yapmış bugün bir arkadaşım, daha önce okuduğum ve benim de üzerinde durduğum bir paragraf, şöyle diyor;

'Dünyada bir tek insana inanmıştım.O kadar inanmıştım ki, bunda aldanmış olmak bende artık inanmak kudretini bırakmamıştı.Ona kızgın değildim, ona kızmama darılmama, onun aleyhine düşünmeme imkan olmadığını hissediyordum.Ama bir kere kırılmıştım, hayatta en güvendiğim insana duyduğum bu kırgınlık adeta bütün insanlara dağılmıştı.Çünkü O benim için, bütün insanlığın timsaliydi.'

   İşte böyle bir şey yaşadıktan sonra bile nefret edemedim, kin güdemedim, kırıldığım yerden kırmadım.Kötü bir insan değilim ben, farkında olmadan insanları kırabilmiş olabilirim; ama tekrar söylüyorum isteyerek değil.İstiyorum ki bana kırılan bir insan gelsin karşıma, neden böyle yaptın diye sorsun, yanlış yaptığımı göstersin, hem kendini anlatsın hem bana açıklama fırsatı versin.Kendimi eleştirebilecek ve eleştiriyi dinleyecek bir yapım var ve bizi dinlemez cümlesini kabul etmiyorum.Zaman geçiyor, kimsenin buraya kazık çakmayacağı malum, o zaman neden sevgimizi esirgiyoruz birbirimizden.





16 yorum :

  1. Çok iyi bir insansın canım sen. Bırak boşver sen yine böyle kal, nefret ve kini sokma güzel bedenine. Ne kadar da ince düşünüyorsun.💙💙

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. :) teşekkür ederim, ya istiyorum biri çıksın desin hayır sen iyi değilsin şundan şundan dolayı, onunla bi konuşayım kendimi ifade edeyim.

      Sil
  2. En güzelini yapıyorsunuz bence. Nefret edecek o kadar çok şey var ki, hepsinden nefret etmek kendi kalbimizi karartmamız anlamına gelir.

    Bu arada Candan Erçetin' i de çok severim :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. aynen insanın kalbi ağırlaşıyor sanki, hoş benmki pek hafif değil ama başka sebeler diyelim, Candan Erçetin büyük sanatçılardan bence

      Sil
  3. Nefret duygusu bende de yok. Allah vermeyince olmuyor sonradan:)o yüzden iyi bir şey bence. Ama kırgınlık tıpkı senin gibi kırıldımsa bir daha unutmam. Seni kırandan nefret etmiyorsun iyi bir şey, ama affetme de, unutma da yoksa ikinci kez kırarlar.:)))tecrübeyle sabittir:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. kırılıyorum canım yanıyor; ama küs kalamıyorum ben kıyamıyorum ne bileyim, başka bişi,

      Sil
    2. Hani filmlerde küçücük çocuklar vardır. Bir sebepten birilerine kızgındır. Yetişkinliğinde hiç bir anı unutmadan hala nefret eder. O sahnelerde ben gülerim. İnandırıcı gelmez.

      Nefret ağır yük. Ama insan bilerek yapılan kötülüğü unutamaz gibi geliyor bana. Nefret etmeyebilir; ama bu unutması anlamına da gelmiyor olabilir.

      Sil
    3. aynen ya nasıl hatrlıyorlar :D bi de eski şeyleri hatrlama konsunda en iyi benim arkadaşlarımın arasında :D ben unutuyorum ya canımı çok yaksalar da

      Sil
  4. Meltem ilk cümlen beni gülümsetti. Çünkü sevdiğimin dili yanmasın diye tüm biberleri tadarım. Eğer dışarıda birşey yiyiceksek ve görüntü pek hoş değilse önce ben tadarım. Velev ki ona birşey olacağından korktuysam aynı şeyleri yer öleceksek beraber ölelim derim. Sevdim mi çok nefret ettim mi daha da çok ederim. Misal biri var ki gerçekten böyle biri var yani nefret ediyorum. Ama öyle böyle değil. Hani birimizden biri ölsünde aynı havayı solumayalım istiyorum o derece. Çok mu kötüyüm bence az bile..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. :) bak işte fazla düşnceliiz, bırak ne hali varsa görsün diyemiyoz; ama en çokta sakınılan göze çöp batar.senin nefrette sağlammış hani, wuu

      Sil
  5. İkidir blogunun yeni halinden bahsetmeden çıkıyormuşum. Fark ettim ve beğendim, güle güle kullan demek istedim :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. :) hep Mayısın yazdığı yazı sebep bunlara, kendimi blog cahili olarak görüyoorum düzenleme işinde, bari renk hafif olsun tatlı olsun dedim:) teşekkr edermm

      Sil
  6. Hayat ve insanlar bir oyun sahnesi gibi tıpkı sen çok seversin niye bu kadar sevdin derler sen çok mutlusun derler niye bu kadar mutlu oldun derler insan olğu çiğ süt emmiş her şeyin fazlasını her şeyin kendilerin olması istiyorlar sen kendini bildik ten sonra gerinin bir önemi yok sen önce kendi sev kendine değer ver sen varsan her şey var demektir Onun için herkes kalbinin ekmeğini yer Rabbım her daim mutlu etsin inşallah seni sevgiler ...:)sen kalbine sevgiyi koy gerisi boştur :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. çok teşekkür ederim :) ben kalbime sevgimi koydum, kötü şeylere kapadım gözlerimi ve umarım hep öyle devam edeer

      Sil
  7. Ne kadar güzel ifade etmişsin. Kötü şeyler yapabiliyoruz bazen, insanız, doğaldır. Bu kötü olduğumuz anlamına gelmiyor elbette. Sadece o olayda yada konuda kırıcı davrandığımız anlamına geliyor.
    Sen yine de iyi güzel düşüncelerinden şaşma. Kırdığını düşündüğün kişilerde gerçek cesaret yokmuş demekki gelip seninle kırgınlıklarını da kızgınlıklarını da paylaşamamışlar.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. evet istemesekte kırıcı olbiliurz malesef.kırgınlıklar onarlabilir ama insanlar istemiyor

      Sil