Hakkımda

Fotoğrafım

Deneyimlerim, üzüntülerim
, dileklerim burada sizlerle:) neşeli ol, hayatını yaşa;)

2 Kasım 2016 Çarşamba

Bana Arkadaşını Söyleme

   Tek başıma sessiz bir şekilde otururken, yanıma tanıdık biri geldi havadan sudan bahsetti hal hatır sordu.Sonra eskiden çok yakınım olan; ama şuan görüşmediğim biri ile ilgili bir şeyler söylemeye başladı, onun hayatına dair ithamlar filan, bir sürü şey.Şaşırmış gibi yaptım söylediklerine, yok öyle bir şey dedim, aslında sana ne bu onun hayatı nasıl isterse yaşar demeyi çok isterdim; ama öyle dersem onun söylediklerini doğrulamış olabileceğimi düşündüm ve artık görüşmesem de arkadaşımın kulağına gitse hiç hoş olmaz, aslında mesele kulağına gitmesi de değil hoş bir durum değil bence, daha önce bir şeyler paylaştık ve biz artık görüşmüyor konuşmuyoruz diye onun arkasından konuşmak bana yakışmaz, aramızda geçenler ve birbirimize dair bildiklerimiz ikimizin arasında sır gibi bir şey olmalı.


   Akşam oldu ikimizi de tanıyan bir arkadaşım aradı.Olanları ona anlattım, peki dedi sen onun bu şekilde davrandığını, böyle bir hayat yaşadığını biliyor muydun, evet dedim.Neden arkadaşlığımızı kesmediğimi, bunun bana zarar verebileceğini hiç mi düşünmediğimi sordu.Evet biliyordum; ama arkadaşımın özel hayatı, benim dışımdaki ortamları beni neden ilgilendirsin ki, ben arkadaşlığımıza bakarım bana nasıl davrandığına, kötüyken yanımda mı ya da ne bileyim bir şey olunca beni satıyor mu, benim için önemli olanlar bunlar dedim.Durdu biraz düşündü, aslında haklısın dedi keşke hepimiz öyle düşünebilsek; ama mahalle baskısı denen bir şey var, rahatça herkesle arkadaşlık kuramıyoruz, arkadaşını kötü bir ortamda gören kişi onu daha sonra seninle görünce senin de onun gibi biri olduğunu düşünüyor, sen de biliyorsun dedi kardeşim gibi sevdiğim Şeymayı; ama gittiği yerler takıldığı insanlar yüzünden arama mesafe koymak zorunda kaldım, şimdi de görüşmüyoruz, keşke öyle olmasaydı; ama yaşadığımız yer öyle, kabullenmek zorundayız.


   Ne yani susuyor boyun mu eğiyoruz?İnsanlar atalarımızın söylediği; ama benim sevmediğim ve desteklemediğim 'bana arkadaşını söyle, sana kim olduğunu söyleyeyim' lafına kanıyor.Ben mesela değişik arkadaşlar edinmeyi severim, bazı arkadaşlarım aşırı uçarı iken diğeri inanılmaz naif olabiliyor e bu durumda ben kimim, neye göre değerlendirecekler beni.Bir ara biriyle tanışmıştım, malesef ki erkeklerle beraber olarak para kazanıyordu, onu dinliyordum yaşadığı şeyleri konuşuyorduk, onunla arkadaşlık ettim diye ben de mi o sınıfa konacağım.Hadi ama o kadar sığ düşünemezsiniz di mi ya da düşünürmüsünüz ki?






10 yorum :

  1. Sana başkasının dedikodusunu yapan kişi, başkasına da senin dedikodunu yapacaktır. :)
    Buna eminim.
    Arkadaşını söyle konusunda ise senin kadar korkusuz değilim, maalesef seçiciyim ve artık herkesten korkmaya başladım.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. dedikodu her yerde var; ama insanları yaftalamak hiç hoş değil, ben seçici olduğumu söyleyemeyeceğim, bana iyi olan herkese iyi olablme potansiyelm var

      Sil
  2. Genelde insanlar kendi gibi insanlarla beraber olur. Bu da normaldir. Ama sizin gibi değişik insanları tanımak isteyenler de olabilir. Aldırış etmeme gücünüz varsa aldırış etmeyin. Selamlar.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. evet herkese normal gelen kendi gibi arkadaşlar edinmektir; ama ben değiik arkadaşları seviyorum ve bana karşı iyi oldukları sürece özel hayatları beni ilgilendrmiyor

      Sil
  3. Aslında insanların enerjileri bulaşıcı olduğu için negatif insanlarla arkadaşlık etmemeye özen gösteririm :) Ne alaka ise yazıyla. Yine de ben zayıf iradeli biri olduğumdan, kötü alışkanlıklara çabuk adapte olacağımdan daha çok kendimden dirayetli ve naif insanlar ile arkadaşlık kurmayı seçerim. tabi bu diğer insanlara öcü gözüyle baktığım anlamına gelmez sadece iletişimi düşürürüm.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. 3 te 3 oldu, herkes dikkatli, özenli olduğunu söylüyor:s

      Sil
  4. Karakterine bakarım insan mı diye gerisi beni ilgilendirmez :D ben inat biriyim çünkü biri bir şey yap dedi diye aklım almıyorsa yapmam, giyme diyorsa o dedi diye giymemezlik yapmam.. ama herkes böyle değil ve çevresindeki kişilerden etkileniyor ve zamanla benzemeye başlıyor.. bu söz buradan çıkmış olmalı :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ooo çok net :D benle aynı düşünen biri oldğunu bilmek güzel, aynen insaniyeti önemli olan.ben çevremdeki kişilerden pek etkilnmem, kolay kolay da kimsenin sözünü dinlemem

      Sil
  5. Valla insan olsun iyi olsun yeter kimsenin kimseye zararda olmasın Herkesin yaşadığı hayat kendine Kimse dört dörtlük değil bu hayatta ...Rabbım herkesi iyilerle karşılaştırsın sevgiler :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. aynen öyle, hepimizin eksiklikleri var.ne güzel bir cümle, Rabbim herkesi iyilerle karşılaştırsın

      Sil