Hakkımda

Fotoğrafım

Deneyimlerim, üzüntülerim
, dileklerim burada sizlerle:) neşeli ol, hayatını yaşa;)

6 Ekim 2016 Perşembe

Ücretsiz(?) Sağlık

      Sizinle güncel bir konu tartışayım diyorum.Doktor bir arkadaşım aramıştı beni, bende yaşadığım bir rahatsızlıktan bahsettim, bana bunun için aile hekimliğine gitmemi tavsiye etti.Daha önce gitmemiştim,  internetten baktım 2 senedir İnegölde olmama rağmen aile hekimim Hatayda görünüyordu.Sağlık bakanlığını aradım taşıma talebinde bulundum, bulunduğum mahalledeki merkeze gitmemi söylediler.Sabah işe gitmeden hemen bir gideyim dedim.Gittim, işlemimi oradan yapamayacaklarını toplum sağlık merkezine gitmemi söylediler, sabır çektim gittim oraya.Bu kez de dedilerki ,sizin mahalledeki merkezde boşta doktor yok, o yüzden sizi başka bir mahalleye verelim, teee bilmem nerede bir yere yazdılar ismimi, ha ben uğraşır gider miyim oraya yok; ama normal şarlarda biri gitmeye çalışsa yolda çekeceği çilei düşünüp gitmez.

    Amaaan dedim, herzamanki gibi alışık olduğum evimin yakınlarındaki özel bir hastaneye gittim, girişte 62 lira para ödedim, özele gidiyosan ödeyeceksin tabi, neyse efendim muayene oldum, bu kez de test istendi benden, laboratuara gittim, ordada test parası ödedim 36 lira, bu sefer başladım beklemeye test sıramın gelmesini.10 dakika 15,20 yarım saat oldu 1 saat eeeh diyorum lanet olsun verdiğim paraya da gidiyorum ben muayene filan istemiyorum, e hastayım ama, derinbir nefes alıyorum sakinleşmeye çalışıyorum ve sonunda oleeeey test yapılıyor; ama sonuçlaın çıkmasını orada bekleyemem zaten sinir krizi geçirecektim, işime gittim efendim birkaç saat sonra geldim, sonuçlarım çıkmış, doktorum ilaçlarımı yazdı, eczanenin yolunu tuttum, 2 tane ilaç ona da bi 49 lira ödedim.Yahu bu sağlık hani ücretsizdi.Devlet hastanesine git o zaman diyeleri duyar gibiyim, daha önce denedim hastalandım o zaman param da yoktu gittim devlete, neymiş efendim sıra yokmuş, internetten sıra alacakmşım, sinirlendim ama yapacak bir şey yok gittim evime geçtim internetin başına 2 hafta sonrasına sıra veriyor!Lan siz ne yapıyorsunuz dedim, hastalanacağımı önceden hissedip ona göre mi davranayım.

     Birileri çıkıyor bangır bangır bağırıyor sizin için çalışıyoruz, kimseyi ayırt etmiyoruz, sağlıktan ücretsiz faydalanıyorsunuz diye, pardon ama nerde?Ha devlet hastanesine girişte para ödemesen eczanede ödüyosun fazlasıyla.Bir arkadaşımın oğlu kaza geçirdi bacağı kırıldı başka aksilikler de oldu, düzelmesi için 80 binden fazla para harcadılar ameliyatlara, aylık 3 bin lira veriyorlardı ilaçlara, çok şükür durumları vardı da çocuğun bacağını düzeltebildiler, ya olmasaydı?Parası olmayan ölsün demekten başka nedir bu?

5 yorum :

  1. Deli olmamak elde değil...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. kesinlikle öyle, innılmaz sinir bozucu

      Sil
  2. Sağlık hizmetlerii sarpa sardı.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. sosyal güvencem var üstelik olmasaydı ne olurdu acaba

      Sil
  3. bizim arkadaşa meme kanseri şüphesiyle mamografiye 15-20 gün sonrasına gün vermişlerdi.. kanserin bir türünden bahsediyorsunuz biliyorsunuz di mi dedim cevap vermediler :D

    YanıtlaSil