Hakkımda

Fotoğrafım

Deneyimlerim, üzüntülerim
, dileklerim burada sizlerle:) neşeli ol, hayatını yaşa;)

14 Ekim 2016 Cuma

Tefecileşebilirim

  Tefecilik suç mu, bunu bilen var mı?Yok yani değilse eğer tefeci olmayı düşünüyorum.O kadar param yok tabi, önce bulup sonra bu işe gireyim diyorum, biri bana suç derse gidin bankalara söyleyin onu diye bağırmayı planlıyorum.

   Eveeet bence bankalar tefeciden beter, aslında daha beter değil de şuan gözümde öyle, kredi çekmek istiyorum bir faiz oranı koymuşlar, faizi ödemek için 1 sene taksit ödemem lazım öyle gaddarlar.Hani müslümandık biz, hani faiz haramdı peeh her şey lafta.Şimdi ben kredi çeksem sonra o parayı birilerine versem tefeci faizi koysam o faizle benim krediyi ödesem, ciddi matematik zekası gerektiriyor:)

   Ne yapalım canım ihtiyacı olana devlet al bakayım sen şu parayı demiyor, biz de el mahkum çalıyoruz o girerken yüzümüze gülücükler saçan, çıkarken gırtlağımıza çöken bankaların kapısını.Tefecilikte iyi para var gibi ben bunu bi düşüneyim :))


o zaman bu şarkıyı da buraya yapıştırır ve çeker giderim


21 yorum :

  1. Krediyle işim olmaz da ben de vadeli hesap kurbanıyım.. bankaya parayı yatırırken %12.6 faiz oranı verip vade dolduğunda aynı oranı %5.25 e düşüren bankalar gördüm.. sizce bu oran biraz tuhaf değil mi dedim bilmem neler değişiyor dedi kadın.. ülke yıkıldı bilmem kimin işgali altındayız da benim mi haberim yok :) ha bir de üç kuruş parayı çekmek için 3 gün bekledim :D sizin gibi bankayı ben ... dedim :)

    Ben paramla rezil oldum.. sen bir de para istemişsin senin gördüğün muameleyi düşünemiyorum :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. bak işte senin benim param bu ya hayırdır deme şansın var, ben onların parasını istiyorum

      Sil
  2. Bizim ülkemizdeki bankaların gerçekten soyguncu olduğunu düşünüyorum.Hesap işletim ücreti vs.ne bulurlarsa istiyorlar.Elleri ceplerimizde :( Yasal düzenlemeler ise yetersiz :(

    YanıtlaSil
  3. isyan çıkaralım mı. Büyük bir ayaklanma. Bankaları kapatalım açamasınlar. O da olmuyor demi. Yine olan vatandaşa oluyor. İşini halledemiyor. Sistemi süper kurmuşlar. Bankayla işi olmayan da yok zaten. Herkes parasını bankadan alıyor. Peh en iyisi susmak.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. isyan çıkarsakta bir işe yaramaz, çaresiz katlanıyorz, daha değişik tabirler ama ben kullanmayacağım.O kadar ilginç bir sistem kurmışlar ki, paçamızı kurtarmaya çalışırken farkında olmadan daha büyük borçlanıyorz.bence en mantıklısı eş dosttan borç almak, sıfır faiz, 10 alıyosun yine 10 ödüyosun para değerini kaybediyor ama karşına geçipte hani bunun faizi demeye utanıyor, aha buldum sırf bu sebepten dolayı döviz ya da altın üzerinden borç veriyor çakallar, daha önce aklıma gelmemişti; ama ben borç alsam borcumu ödeyene kadar tartışamam o kişiyle ki benim kişiliğime aykırı az muhalefet bir insanım, korkarım lan hem bana borcun var hem ne konuşyon öyle diyerek tersler dye

      Sil
    2. Altin olarak borç vermek ne kadar çakallikta olsa en mantikli sistem. :)) bende borç alirken ya da verirken altin kuru üstunden hesapliyorum.

      Sil
    3. herkes çakal olmuş, sistem sizi de etkilemiş

      Sil
    4. TL gün geçtikçe değer kaybeden bir para. O yüzden millet birikimini altın ya da döviz olarak yapıyor. Şimdi benim 10 tane altınım var diyelim 8000 lira para yapıyor. Ben birine 8000 lira verirsem 10 sene sonra alırım parayı. O zamanda 4 tane altın alabilirim. Şunu unutmayalım para her şey değildir fakat geçinmek için herkese para lazım. Döviz kurları ile orantılı biçimde zamlar geliyor. Hayat 10 sene sonra daha pahalı oluyor.

      Sil
    5. öyle olunca insan arkadaşa akrabaya bulaşmazki hiç, direk gider bankadan alır.birkaç sene önce babamın kuzeni babamdan borç para istedi, yüklü de bir para babam verdi, zaman geçti para lazım oldu yalan sölemiyim hatırlamıyorum ne için olduğunu, babam istedi parayı hani faiz filan da yok bir sinirlendiler, parayı getirdi karısı bi süre sonra nerdeyse kafamıza atacak, sanki canına kast etmişiz, ben bi sinirlendim işinizi görürken iyiydi dicekim; ama babam duysa kızardı o yüzden sustum, babam öldü cenazesine bile gelmedi

      Sil
    6. Başın sağolsun. İnsanlar gerçekten değişik.

      Sil
  4. Hahahahhahahah Çok güldüm İsyan adlı Halil sezaiden hepimize gelsin :)

    YanıtlaSil
  5. Böyle bir şakanın tarihi 1 Nisan değil miydi?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ıımmm şeeyy ben biraz eğlenelim dedim yoksa hiç yaparmıyım öyle şey, sen biliyosun ne kadar iyi, kalbi güzel yardımsever bi insan olduğumu, hanibaşımda bi harem eksik :DDD

      Sil
    2. Henüz gördüm bu cevabını. Meltem, haremle ne işin var senin? O konular hem çok eskilerde hem de cici bir genç kadın olan sen başka bir şey yazmak istemiş olmalısın da yanlış yazmışsın mutlaka! O konulara dalanlar, aciz, hayatı tek açıdan gören, hayatı bir tek konu için çarçur eden aymazlar olabilir ancak! Dünya nelerle dolu.

      Sil
    3. Ayşei abla tamamen yanlş anlaşlma var:s hare demek istedim hani meleklerin kafasınn üstünde olurmuşya hani, ondan bahsettim

      Sil
    4. Ohhh. Tamam. Yanlış anlayabilirim zaman zaman. İnsanım :)

      Sil
    5. Ben de korktm hemen kendimi açklamaya giriştim :D

      Sil
    6. Çok iyi olmuş. Sesdeşlik nedeniyle hare ve harem ayrımını yapamayacaktım. Korkutucu oldum demek ki... İyi iyi, başarabilmişim demek ki :))))))

      Sil
    7. :) haha, Atatürk kızlarındanım ben

      Sil