Hakkımda

Fotoğrafım

Deneyimlerim, üzüntülerim
, dileklerim burada sizlerle:) neşeli ol, hayatını yaşa;)

25 Eylül 2016 Pazar

İşinizden Memnun musunuz ?

   Yaptığı işten memnun olan biri var mı?Şu günlerde kiminle konuşsam yaptığı işten bıkmış, işe gitmek istemiyor ya da başka bir iş arayışı içinde.Buna ben de dahilim, böyle varya hiç işe gidesim yok, tüm gün tek başıma oturuyorum ya kitap okuyorum ya da dizi izliyorum, ha yaptığım iş, dış ticaret, yurt dışına koltuk pazarlıyorum.

   Mesele meslek seçiminde de başlamıyor aslında.Ben sağlık kurumları yöneticiliği okudum 4 sene boyunca, bölüme yerleştiğimiz seneden birkaç ay önce yeni bir yasa tasarısı çıkmış, artık hekimlerin hastane yöneticisi olamayacağı açıklanmıştı, yani yöneticiler artık bizim bölüm mezunlarından olacaktı, düşünsenize türkiyede kaç hastane vardı ve de yaygın bir bölüm değildi 9 okulda vardı sadece, biz o sene çok ciddi puanlar alarak yerleştik bölüme.Görseniz nasıl havalıyız ooo müdür olcaz sonunda, staja gidiyoruz hastaneye, doktorlar hemşireler hep bizim bölümü okumaya başlıyor, neden; çünkü bölüm mezunu olmadan yönetici olamayacaklar.Bir sene sonra neredeyse her okulda bizim bölüm açıldı, üstelik bizim yerleştiğimiz puanların 70 - 80 puan altı ile yerleşiyorlar, bunlardan biri de kuzenimdi, çoğunuz 70 80 puan ne kadar ciddi bir puan bilir, neyse diyoruz.Hooop tasarı geri çekiliyor, yöneticilik için bu bölümü okumasan da olur.O zamanlar varya annemin çenesinden kurtulamadım, yok sen tıplık öğrenciydin de sınavda saçmaladın tamam; ama puanın öğretmenliğe yeterken neden gittin ki bu bölüme, öğretmen olacaktın 3 ay yatacaktın, yarım gün çalışcaktın gibi bir sürü bir sürü cümle, anlatamam.Nefes almadan kaç cümle kuruyor diye sayacaktım bir ara.Aman diyorum ne var bizim bölümü okuyanlar da 3 ay formasyon alıp öğretmen olabiliyrolar, ay dilim tutulsaydı da demeseydim, bu kez de başladı formasyon al diye, başımın etini yedi resmen yahu ben öğretmen olmak isteseydim baştan okurdum, hem afyonda okuyacağıma çukurovada okurdum peh.Hoş şuan öğretmenler de kan ağlıyor, görevden alınanlar mı dersiniz, atanamayanlar mı, şimdki saçma sapan mülakat sınav bilmem nelerle uğraşanlar mı, yazık ya.

   Aslında diğer dış ticaretçiler gibi aktif olarak yurtdışına çıksam sıkılmazdım; ama patronum müşterilerimizden memnun yeni maceralara atılmaya gerek yok diye beni göndermiyor, aslında bazı yerlere göndermek istiyor ben de gitmek istiyorum; ama başıma bir şey gelmesinen korkuyormuş, pekte düşüncelidir.Bir şekilde zaman geçiyor aslında; ama bazen öyle densizler geliyor ki, geçen yazımda da bahsetmiştim müşterinin beni nasıl küçümsediğinden, yahu bakan bana iş teklifi etmiş ben kabul etmemişim, sen hayırdır ya.

  Yine kaptırmış gitmişim:)Yapılan iş cidden önemli; çünkü düşünsenize zamanımızın çoğu orada geçiyor ve mutlu olamazsak eğer hayatımızın her bölümünü etkiliyor.Hey sizler sevdiği işi yapanlar, çok sanşlısınız be, saygılar.

12 yorum :

  1. Senin yazını okurken aklıma geçen okuduğum bir yazı geldi. Paylaşmak istedim. https://www.instagram.com/p/BKtKGsuAXyk/

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. linke buradan erişilemiyor; ama mailimden girdim okudum aynen öyle yazıldığı gibi, benim sıkılmam biraz da kendi üşengeçliğmden biliyorum, güzel yazılmış teşekkürler.

      Sil
  2. Bu aralar ben de bu iş mevzularını çok sorguluyorum :)

    YanıtlaSil
  3. İş çalışmak içindir sevilmek için değil desem :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. gerçekçi ama hoş olmayan bir durum

      Sil
  4. İş konusunda memnuniyet ya da memnuniyetsizlik için çok geç. İlkokuldan başlayarak eğilimler, yeteneklere göre yönderilmediğimizden her şey olabilir. Tesadüfen çok sevilen işlere rast gelinmesi de şans tabii.

    YanıtlaSil
  5. Bir mühendis olarak mühendislik dışında bir çok iş yaptım fotoğrafçılık ve öğretmenlik bunlardan bazısı.. mühendislik yapıp sıkılayım istiyorum ama türkiye şartlarında zor gözüküyor :D her gün değişen yasalar yeni nesili bir baltaya sap yapamayacak :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. koskoca mühendis çıktı derdi büyüklerimiz eskiden oysaki :) mühendis bir arkdaşm iş aradı çok ama olmadı, kpss ye girdi bir umut atanırım diye 92 puan ile düz memurluğa gitti

      Sil
    2. Bizi de kandırdılar :D biyomedikal mühendisi diye bir şey yoktu türkiyede her hastaneye 1 mühendis atayacağız dediydiler :D o değil de bilim yapıcam yeni icatlar bulup insanlığa faydalı olacaktım ben hey gidi hey :D şimdi üniversiteden de akademisyenlikten de o araştırmacı ruhtan da her şeyden soğuttular :)

      Sil
    3. hep bi kandırmaca işte, beni hayattan soğuttular be

      Sil