Hakkımda

Fotoğrafım

Deneyimlerim, üzüntülerim
, dileklerim burada sizlerle:) neşeli ol, hayatını yaşa;)

20 Eylül 2016 Salı

Boşan(ama)maya Dair

  Bugün çoğu kadının en büyük sorunlarından biri olan boşan(ama)ma konusuna değinmek istiyorum.İstediğimiz kadar burası özgür bir ülke, herkes istediği ile evlenir, istediği zaman boşanır desekte işler olmuyor.

  Görüyoruz aldatıldığını bile bile susan, sonunda evine gelecek mantığındaki kadınları.Eskiden beri şaşırır yadırgardım, mal mı bu kadın, nasıl kendini bu kadar değersizleştirebilir derdim.Önceleri ekonomik özgürlüğe bağlardım, ekonomik özgürlüğü olsa bir kadının, kimseye eyvallahı olmaz çeker gider diyordum; ama öyle de olmuyormuş.Malesef toplumumuzda boşanmış, öteki seslendirme biçimi olan ve benim hiç sevmediğim 'dul' kelimesi, sanki çirkin bir şeymiş gibi kadına yapıştırılıyor ve farklı konuma düşmesine sebep oluyor.Her şeyini çok sevdiğim benim memleketim de bile bu durum böyle.Kültürel, mezhepsel değerler ağırdır oralarda, boşanırsın ona bişi demezler, yani derler de çok değil; ama neredeyse hiç kimse boşanmış bir kadınla evlenmez, dediğim gibi mezhepler farklıdır orada ve bu çoğu kadının boşanmasını engelliyor; çünkü yalnız yaşlanmak istemez kimse, boşandıktan sonra da kabul görülmeyeceğini bilir, susa susa yaşar hayatını.

  Ne şiddet gören kadınlar var etrafımızda, belki en yakınımızda, belki de kendimiziz.Kendini erkek diye nitelendiriyor bir de şiddet gösteren mahluklar.Ahh bizler, canım yanıyor, kızıyorum çok ama çok kızıyorum böyle olmamalı diyorum; ama neye yarar.Nefret ettiğimiz toplumsal değer dediğimiz şeyleri değiştirmek adına ufacık bir adım bile atmıyoruz, atmaya çalışanları da hemen ezmeye çalışıyor, yadırgıyoruz.

  Biliyorum yine susacak çoğu kadın, kabullenecek şiddeti, aldatılmayı belki kavga edecek, bağıracak kendisi de şiddet uygulamaya kalkacak; ama sonunda yine susup hayatına devam edecek aynı kişi ile.Komik di mi; ama daha çok can yakıcı, kimsenin hayatı başkasının hayatından daha az önemsiz değil, bunu kavrasak bile yeter.Daha söyleyecek çok şey var ama neyse...

22 yorum :

  1. Şiddetin olmadığı kadınların hür ve özgür düşüceler ile haraket ettiği yarınlara.

    YanıtlaSil
  2. Alışkanlıkları bırakamıyoruz ve değişiklik korkutuyor bazen de :(

    YanıtlaSil
  3. İkisi de kabul edilebilecek şey değil. Ancak kadınların kuşatıldığı koşullar bölgeye, adete, töreye göre çok farklı. Aslında gönüllü de çekmiyorlardır böylesi hak edilmeyecek davranışları... Kimisinin de kendi ailesi eve dönmelerini istemiyor. Kadınların ciddi sıkıntıları var çözülmek bir kenara giderek artıyor.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. evet bazılarımızın aileleri kabl etmiyor, bazılarımızın gitmeye cesareti olmuyor

      Sil
  4. Kadın her yerde mazlum olan kadın eğitimli eğitimsiz diye ayrılmıyor bile şiddet her türlü geliyor. Okuyan kesim yani üniversite okuyup şiddet uygulayan o kadar erkek var ki yani eğitimsizler yapıyor deniliyor ya Hadi Oradan diyorum bende Güzel bir yere değinmişin Tebrik ederim canım benim ....

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. aynen öyleeğitimli eğitimsiz farketmiyor, sorun şu ki eğitim dediğimizde öğrenimden bahsetmiş oluyoruz aslında, yani okudğu okul filan, keşke öğretime değil de eğitime önem vererek başlasa ilk yıllarımız, şiddet gösteren de gören de o kadar çok öğrenim gören insan var ki.Şiddete uğramak çok kötü; ama daha kötü olanı seviorum deyip katlanmaya devam etmek

      Sil
    2. Orda şu etken mevcut Kadının erkeğe bağımlı olmasından kaynaklı o olmazsa dünya dönmez gibi çalışan çalışmayan hepsi aynı aslında sevgi aşk alışkanlık gibi gibi birde bizim sevgimizde paranoyakça Ya mezar ya kefen ayrılamayız.

      Sil
    3. evet bi yerde saplantılı bağımlılık olduğunu düşünüyorum, kişinin karakteristik özelliğiyle de alakalı olabiliyor bir de duygularımızı kontrol altına alamamamız daha büyük sorunlara yol açıyor

      Sil
  5. Sıkışmış parmağı kesmeye cesaretin yoksa kangren olur kolunu kaybedersin :) güzel örnek oldu değil mi :D bir şeylerin değişeceğine, düzeleceğine inanmıyorum bu konularda o yüzden kesip atmalı her şeyi duyguları da o hayatı da.. özgüveni olan, ben yapacağım diyen kadın yapıyor..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. bi yoruma bi insan bu kadar mı şaşırmaz :) hep kesip atıyosun hep

      Sil
    2. Birazcık olsa da tanımaya başlamışsın beni demek ki :)

      Sil
    3. bunu yapabilck kadınlardansın biliyorum :)

      Sil
  6. ankara istanbul izmirde böyle şeyler olmuyor. bu üç şehirden birinde yaşamalı o zamaaaan :) geçmişi de boşvermeliii :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. şehirle alakası yok bence, geçmişe takılı kalınmamalı elbette ki ama boşverilmiyor da

      Sil
    2. bu üç büyük şehirde kimse takmıyor demek istedim boşanmayı. çünkü boşanma oranı yüzde ellinin üzerinde. kimsenin haberi bile olmaz. çevremiz o kadar dolu ki boşanmışlarla, hele en çok da boşanmış anne var, yanü büyük şehirlerde yaşayan boşanmış kişi rahat eder demek istemiştim. boşver boşver diyorum yaaa unut gitsin hem takılma hem de boşver ama biraz zaman geçmeli tabii. geçmişteki bir olayı hiç yaşanmamış olarak görebiliriz yaaa ya da istediğimiz yönde hatırlayabiliriz. bu geçmişteki olaylar hep daha çok çevre yüzünden bizim aklımızdan çıkmıyor. olanağımız olsa mesela bir olumsuz olaydan bir gün sonra isveçe yerleşsek geçmişi hemen unuturuz işteee :)

      Sil
    3. evet oranlar fazla büyük şehirde, bizim orada tabıdğım boşanmış 2 kişi var sadece koca şehirde sen düşün.isveçe yerleşsek geçmişi unuturuz demişsin de aslında mekan 2. planda önce içimizde halletmeliyiz

      Sil
    4. kendimizi affetmeliyiz önce geçmiş için. üzenleri de affedip geleceğe bakmalı. azcık zaman lazım tabiii :)

      Sil
    5. aynen öyle, affetmemek sırtımızda bir kambur olur

      Sil
  7. Bekara karı boşamak kolay lafı söylenmemiş olsa bir iki kelam ederdim de, demişler bacım demişler :)

    YanıtlaSil