Hakkımda

Fotoğrafım

Deneyimlerim, üzüntülerim
, dileklerim burada sizlerle:) neşeli ol, hayatını yaşa;)

31 Mayıs 2016 Salı

İnsanların güvenimi boşa çıkarmasından yoruldum dediğinizi duyar gibiyim.Kimseye güvenmeden yaşamak mümkün mü?O ya da bu sebeplerden ötürü zaman zaman hepimizin güveni kırıldı, canımız acıdı.Yeminler ettik belki de bir daha kimseye ama hiç kimseye güvenmeyeceğim diye, peki bu mümkün mü?Yani bir şekilde yapanlar mutlaka vardır; ama  ne bileyim biraz zor değil mi?Güvenmek aptallıktır diyen insanların aslında güvenecek bir insan aradığını hepimiz biliyoruz bence.Ben de öyle atıp tutanlardanım mesela, güvenmek mi bi daha asla diye; ama olmuyor yahu sanki kimse bana kötülük yapmak istemez gibime geliyor, ben kime ne yaptım ki beni sırtımdan bıçaklasınlar filan.Buraya kadar her şey tamam küçük kız tarafım, saf tarafım söylüyor bunları sonra öteki tarafım soruyor ya karşındaki karakteri bozuk biriyse diye.Hah işte orda tıkanıyorum.Derdin ne insanoğlu ya güven kırmak nedir?Hayır ben mükemmel değilim, kimse de değil biliyorum ama size güvenen birini hayal kırıklığına uğratmak bence bilmiyorum yazamıyorum bile o kadar kızıyorum çünkü.Hayat gelip geçiyor bir şey yaparken düşünün lütfen ve de sorgu ya lütfen biraz kendimizi sorgulayalım...

19 yorum :

  1. Ben insanların inanmak ve güvenmek kavramlarını karıştırdığını düşünürüm ya da bilmiyorum belki benim çok keskin bir çizgim var bu iki kavram arasında.. inanmak güzel bir şey, masumane.. hiç tanımadığınız bir insanın söylediklerine bile inanabilirsiniz bir sakıncası yoktur.. yalansa da size bir şey kaybettirmez ama güvenmek farklı.. insanlar kendini birilerine güvenmek zorunda hissediyor bu yüzden de önüne gelen birkaç kişiden birine güveniyor üç beş gün bilemedin bir kaç yıl sonra da yıkıldım toz duman oldum vs diyor.. insanın yaşamını sürdürebilecek her güce, yeteneğe sahip olduğunu düşünüyorum bu yüzden bir şeylere ulaşabilecek için ya da hayatını devam ettirebilmek için birilerinin desteğine ihtiyacı yok.. düşerse kalkmasını da öğrenir zamanla.. ben de kendimi surların arkasına hapsetmiyorum insanlarla iyi ilişkiler içindeyim, yakınımda olan insanlar var ama her şeyimi bilen insan yoktur.. ya da bu kişi bana sırtını döndüğünde ileride bana karşı kullanabileceği bir şey yoktur elinde.. o yüzden gidişler de daha az etkiler..

    Bunlar benim düşüncelerim tabii.. umarım haddimi aşan sözler sarfetmemişimdir.. Sevgiler..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. öncelikle yorumun için teşekkür ederim; ama inanmak ve güvenmek az biraz aynı değil mi?Yani inanmdan güvenmk, güvenmeden inanmak mümkün müdür?Haklısın insanoğlu her şeyi yapabişllecek güce sahip, ama bizler o gücün farkında değiliz ve kontrol edemiyoruz.Düştükçe kaybettikçe bağışıklıkta kazanıyoruz, eskisi kadar üzmüyor tekrarlandığında zaten buna dair de bir yazı yazmak istiyorum önümüzdeki günlerde.Sanırım benim sorunum çizgi çekememek.Yorumlarına her zaman açığım, sevgiler

      Sil
    2. O çizginin olması gerektiğine inanırım ben.. yâni yakınımdaki insanlar bile nerede durması gerektiğini bilir, çok iyi tanımayanlar bile hisseder.. bazen insanlar şikayetçi oluyor bu durumdan ama vıcık vıcık ilişkiler görüyorum bazen çevremde bir süre sonra saçma sapan konulardan patlak veren tartışmalar, arkasından konuşmalar vs bunlar bence fazla samimiyetten.. hic kimseyi pıçaklamak zorunda kalmıyorum :P kendimden bir şeylere dokunduğu sürece seve seve okurum..
      Sevgiler..

      Sil
    3. Ha bir de inanmak ve güvenmek aynı değil mi demişsin ya bence inanmak güvenin küçük bir alt kümesi gibi..

      Sil
    4. çizgi çekme özürlüsü meltem, kendinden çok veren meltem.Dün yağmur yazmıştı benm için de aynı şeyi söylüyorlar çoğu zamani fazla iyisin fazla vericisin, sınrın yok.yapamıyoum bi süre öle takılaym dyorum cıks devamı gelmiyor

      Sil
  2. Güven sorunsalı bitirdi beni Meltem. Darısı tüm can yakanların başına.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ne yapmalı yağmur? hadi harika işleyen hayal gücüne güveniyorum :D

      Sil
    2. Pıçaklıycam hepsini Baattin olcam en sonunda:)

      Sil
    3. nefes alıyoruz bir ki bir iki oohhh ne temiz hava öyle değil mi :) bırak yaaa desem de ay böle böğrüne böğrüne saplayasım var bazılarının; ama salak ben arkalarından üzülür ağlarım valla cııık benden dğşman da olmaz

      Sil
    4. Benden olur valla.. Biriyle ilk tanıştığımda şunu söylerim. Benden çok iyi dost olur, her anında yanında olurum, ne istersen yapabilirim. Ama lütfen bana yanlış yapma, beni kendine düşman etme.. (Düşünce gücüyle acayip zarar verme yeteneğine sahibim şaka değil gerçek)

      Sil
    5. ben söylemem böle alttan alta o mutlu olsun diye uğraşırım, çekip gittiğindeyse ağzımdan kötü bişi çıkmaz gibi bişi,istesem de düşman olamıyorum.Pekiii şimdi senin bu düşünce gücün iyi şeyler de yapıyor mu, yapıyorsa eğer özel istek listesi hazırlamam gerekecek

      Sil
    6. Yapar herhalde ama genelde zor zamanlarda devreye girer, alışkın değil bünye olumlama yapmaya:)

      Sil
    7. ooooommmm, eyy ordaki ruh, kafamın içindekileri çek ve canımı acıtanları ayıklayıp sen de onlarınkini acıt, ooommmm

      Sil
  3. İnsanlara her konuda güvenemezsiniz zaten, yoksa kaybeden olursunuz hep. Çünkü hiçbir insan her konuda kesin bir güven garantisi veremez. Zaafları vardır, düşünceleri vardır ve bunlar sürekli değişime uğrayabilir. Bugün tanıdım sandığınız insan bir süre sonra değişebilir.
    Ben sabit bir güven duygusu inşa etmiyor bir insan üzerine. İnanmam gerekiyorsa inanıyorum, yoksa inanmıyorum. Yoksa sonu hep hüsran olur emin olun. Bir insana veya sonu gelecek, zaafları olan herhangi bir şeye sonuna kadar güvenmeye çalışmak, kendini ona bağlamak çok yanlış geliyor bu yüzden bana.
    Benim düşüncelerim de bu şekilde. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. bunun farkındayız; ama yine de yapıyoruz.mesela sen hiçbir insan güven garantisi vermez dediğinde, yaşadığın düş kırıklıklarını görüyorum sende.inanmam gerekiyorsa inanıyorum diyorsun ona nasıl karar veriyorsun

      Sil
    2. Her olayı, durumu farklı değerlendiriyorum ve her zaman yanılabileceğimi hesaba katıyorum. Asla her şeyimi vermiyorum ve insanlar bana güvendiklerini söylediklerinde de bana güvenmeyin, ben sıradan bir insanım, sizi yanıltmamak için elimden geleni yapıyorum ama zaaflarım var, hatalarım var, sizin beklentileriniz var ve bunları karşılayamama ihtimalim olduğunu söylüyorum. Kendim ne düşünüyorsam karşı tarafa da onu söylemeye çalışıyorum. Benim için mühim olan beklentimin karşılanması değil, kişilerin o yönde gösterdiği çabadır. Güven beslediğim kişiler çoğu kez beklentimi karşılayamamıştır ama o yönde çaba göstermişlerdir.
      Yani beklentimi yüksek tutmuyorum ve niyete önem veriyorum diyelim. :)

      Sil
    3. sürekli bi hesap kaygısı oluşur ama

      Sil
  4. Ben böyle daha rahat hissediyorum kendimi.
    Benzer şeyler yaşamıyor muyum? Yaşıyorum elbette. Bunun sonu yok, insanın olduğu her yerde var bunlar. Mükemmel insan yok ama mükemmele yakın bir uyum meydana getirmek mümkün. Bunu sağlayacak olan da samimiyet ve iyi niyet bana göre. Karşımdaki istediğini yapsın veya düşünsün, ben vicdanımı rahat tutmaya bakarım. O yüzden söylediğim şekilde düşünüyorum ve davranıyorum.
    Benim için kolay ve doğru olan senin için olmayabilir de tabi, orasını bilemiyorum. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. uyum, çoğu insan karşılıklı olarak bişiler vermekten çok karşısındaknden bekledğinden dolayı olmuyor ama haklısın uyum meydana getirmek çözümlerden biri

      Sil