Hakkımda

Fotoğrafım

Deneyimlerim, üzüntülerim
, dileklerim burada sizlerle:) neşeli ol, hayatını yaşa;)

31 Mayıs 2016 Salı

Hadi Oradan

Şu sıralar kadın - erkek kavramlarına fena takmış durumdayım.Bunlara sebep olanlar ise duyduklarım, şahit olduklarım, toplum, yargılar...Bir haber okudum mesela, namus cinayeti başlıklı, adam karısını defalarca kez bıçaklamış üstelik çocuklarının gözleri önünde, ha burda üstelik çocuklarının gözü önünde dememe aldanmayın, cinayet başlı başına bir vahşet.Öte yandan yakinen tanıdığım bir kadının başına gelenleri anlatacağım, eşi ile gittiği, çocuğunun okul yemeğinde halay çekerken başka bi adamın elini tuttu diye yerlerde sürüklenen, rezil edilen bir kadın.Evet rezil edilen bir kadın; çünkü çoğu insana göre bir kadın başka bir erkeğin elini tutmamalıydı,kocası haklıydı, o kadın iffetsizlikle suçlandı, işin asıl acı yanı herkes kadının kocası tarafından aldatıldığını biliyordu, kadınsa inkar ediyordu, neden?Neden kadın eline bir bıçak alıp defalarca saplamıyordu adama ya da silahı eline alıp alnının tam ortasından vurmuyordu, sinirleri mi alınmış yahu bu kadınların.Kaç haber okuyorsunuz kadının namus cinayeti işlediğine dair?Bu namus sadece kadınlarda mı var?Vajina demek, namus mu demek.Kaç kadın aldatıldığını bile bile neden susuyordu, erkektir yapar mı yoksa zihniyet?Hormonlar, şehvet, sevmek onlara mı özgüydü?Eşinden başka biri ile birlikte olmak erkeğe helal, kadına haram mı kılındı, ne zaman, nerde oldu bu?Biz kızmıyor muyuz öfkelenmiyor muyuz, bir silah bulup alnına dayamak istemiyor muyuz sanıyorsunuz karşımızdakinin, korkumuzdan mı yapmıyoruz sizce, o yürek yok mu bizde? HADİ ORADAN!!!

11 yorum :

  1. Gayet yüreklice yazmışsın yavrum.Hep düşündük böyle şeyler ama bunu kayıt altına almak çok cesurca olmuş.Ben erkeklerin istisnaların dışında her hakka sahip olduklarını düşünmelerinden rahatsızlık duymuşumdur hep.Evliliğimde ise gereken mücadelemi vermişimdir. Kutlarım.Sevgiler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. teşekür ederim :) rahatsızlık duyuyorum bu durumdan yaşadığım ortamdan, yargılanmamak adına taktığımız maskelerden

      Sil
    2. Ece abla uzundur aklımdan geçiyordu lakin Meltem vesile oldu. Senden bir ricam olacak bu konuda bir yazı yazar mısın? Böyle peçeteye şarkı ismi yazıp uzatmış gibi algılama lütfen. Senin bu konudaki düşüncelerinin birçok kişiyi düşünmeye sevk edeceğini düşünüyorum. Çokça sevgiler,

      Sil
  2. Kardeşim güzel yazmışsın bişey ilave edeyim dedim ağzımı bozmak istemiyorum. Bu haliyle daha güzel yazı..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. :) yazmak istediklerim bu kadarcık değildi lakin şimdilik durmam gerektiğini düşündüm

      Sil
  3. Bizim toplumumuzun eksik bir yanı işte. Erkek herşeyi yapar kadın ona hizmetten sorumludur. Bunu aşacak olan yine kadındır. Kendini yetiştirecek ve oğlunu yetiştirecek. Oğlunun bilinçaltına çok önemlisin herseyden kadından daha değerlisin imajını vermeyecek.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. erkekten çok kadınlar eziyor zaten birbirini :) ne acı

      Sil
  4. helal olsun bu kadar güzel tabir edilebilirdi.. söylenecek o kadar çok şey varki.. bloğunu takibe aldım bana da beklerim,sevgiler..

    YanıtlaSil
  5. Ben şikayet edilen bunca şeyin yine kadınlardan kaynaklandığını düşünüyorum.. aldatıldığında karşısındakine zarar vermek bir yana bavulunu toplayıp gidecek, kendi ayakları üstünde durabilecek gücü kendinde bulamadığı için.. kendine uzatılan bir eli insanlar bana ne gözle bakar düşüncesiyle tepkiyle geri çeviremediği için.. kendi elinde büyüyen kız çocuğunu eşinden, kardeşinden, sevgilisinden ya da akrabalarından koruyamayıp göz yumduğu için.. Kendi oğlunu daha üstünmüş gibi ona bu algıyı daha küçük yaşta aşıladığı için..

    aksi örnekler yok mu var tabii.. bir gün bir erkek arkadaşımın bana söylediği cümleyi hala hatırlamıyorum. annesi küçük yaşta oğlunu karşısına alıp "bir gün olur da şeytana uyar bir kıza bir şey yaparsa bu cinsellik ya da şiddet her ne olursa olsun sana hakkımı helal etmem" diye tembihlemiş.. oğlanı sevgiyle büyütmüş ve sevgi denilen şey gözlerden belli olur diyordu.. gerçekten haklıydı böyle insanlar da oluyor.. ama neden hep olumsuz olanlarla karşılaşıyoruz çünkü böyle kadınlar iyi yetiştirememekten korktuğu için 1 çocuk doğururken çocuğu çıplak sokağa salanlar 5 çocuk doğuruyor.. malesef o yüzden kültür seviyesi artsa bile ileride de bu durumun değişeceğini düşünmüyorum.. Hele ki dinci geçinen bir siyasi partinin başımızda olmasına rağmen kanunların bu konuda hiçbir caydırıcılığı yokken ve insanı koruma adına bir şey yapılmıyorken..

    Sevgiler..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. çok haklısın; ama çoğumuzun çekip giidecek gücü bile yok.Geçen bi sohbet sırasında neden eskilere göre boşanmanın çok okldğunu tartışıyorduk, bana göre de ekonomik özgürlüktü, şuan çok şükür çoğu kadınımız çalışıyor üretiyor kazanıyor ve bağımlı olmuyor, bu sayede öyle bi davranış karşısında çekip gidebilme şansını yakalııyor; ama öteki yandan önemli bir kısmı da çocuğum için deyip sineye çekiyor.siyasiye girersem ağır şeyler sölicem kendimi metriste bulurum filan :)

      Sil